BE21 0960 1293 8003 is dit een Proximus rekeningnummer?


Dag,
Ik heb per vergissing een betaling (verzekering) naar BE21 0960 1293 8003 gestuurd. Dit rekeningnummer werd door mijn bank (Belfius) herkend als een Proximus rekeningnummer. Is dit correct?
Alvast dank aan dit forum!

13 reacties

Ter info: even met google gezocht
http://www.ontevredenklanten.be/klacht/proximus/proximus-finten-mijn-betalingen-niet-/45180

Maar uiteraard kan alleen de bevestiging van een proximus medewerker je pas ten volle zekerheid geven.
Ik heb hetzelfde probleem, ik volg dus...
Dank voor het antwoord, Ik zal zo vlug mogelijk de facturatiedienst van Proximus contacteren om bevestiging te krijgen. De eerste en de laatste cijfers van beide bankreknrs lijken op elkaar mss daardoor de vergising door de automatische aanvulling...
Ik houd het forum op de hoogte, bedankt iedereen!
ik meen hier ooit in een bepaald topic ergens gelezen te hebben, dat als je het rekeningnummer van de proximus aanrekening invoert dat je dan nadien in het overzicht van je bankrekening verrichtingen ziet dat er op een ander proximus bankrekeningnummer gestort werd, dan dat wat je ingevoerd hebt, dus waarschijnlijk is het wat er gebeurd en en zou dus geen fraude of vergissing zijn?.

Maar houdt ons zeker op de hoogte moest er morgen nog niemand van proximus bevestigd hebben dat dit nummer wel degelijk van proximus is
Ik heb vandaag naar Proximus gebeld, men kon niet bevestigen dat dit een Proximus rekeningnummer is. Er werd een dossier opgemaakt en dit wordt overgemaakt naar de juiste persoon van de facturatiedienst die me terug zal contacteren volgende week woensdag of donderdag. Men raad me aan om ook via myproximus een klacht in te dienen zodat ik misschien sneller antwoord zou krijgen. wordt vervolgd....
goed nieuws, vandaag gebeld en bevestiging gekregen dat het betaalde bedrag zal teruggestort worden.
ik zal verder berichten als dit gebeurd is.
Met dank aan Proximus voor hun klantvriendelijkheid en dank aan dit forum.
Ik hoop bij deze dat dit ook een geruststelling kan zijn voor de klanten dit hetzelfde probleem hebben.
bij deze is het bedrag teruggestort!
Dag,
Ik heb per vergissing een betaling (verzekering) naar BE21 0960 1293 8003 gestuurd. Dit rekeningnummer werd door mijn bank (Belfius) herkend als een Proximus rekeningnummer. Is dit correct?
Alvast dank aan dit forum!
Sommige banken wijzigen automatisch het rekeningnummer naar een nummer van proximus bij hun bank.
Dit gewijzigd nummer wordt getoond op je uittreksel.
Dit zorgt voor verwarring bij hun klanten maar dat vinden ze blijkbaar niet belangrijk
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Mohamad, kan je ons via een privé bericht even de betrokken klantgegevens bezorgen? Dan laat ik dit verder nakijken door onze dienst facturatie.

Een privé bericht kan je ons versturen via

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Gr Inge
Beste, bij het maken van de overschrijving naar jullie heeft de Belfius-app een fout gemaakt en het rekeningnummer: BE83 0910 1660 5015 genomen ipv BE50 0001 7100 3118, hoewel ik dit laatste ingetypt én gecontroleerd heb. -> Is dit eerste rekeningnummer (BE83 0910 1660 5015) ook één van jullie aub? Ik heb deze ongehoorde situatie ook al gemaild naar Belfius. Verder lees ik hier dat ik blijkbaar niet de enige Belfius-klant ben dat dit al heeft voorgehad. Alvast dank voor uw spoedige reactie. Met vriendelijke groeten, Bart.
Belfius heeft een contract met Proximus.
Als een klant via Belfius overschrijft verandert dat nummer altijd en automatisch.
Dit betekend dat Proximus de betaling direct ontvangt.
BE83 0910 1660 5015 staat dan in de omschrijving.
Belfius klanten hebben een voordeel, Proximus kan niet beweren dat ze de betaling
niet ontvangen hebben vandaag overgeschreven is vandaag ontvangen.
Hartelijk dank voor uw duidelijk en spoedig antwoord!

Reageer