:D'k zal een samenvatting opsommen :
1. nieuwe bbox3 en het probleem begon
2. modem omgeruild voor nieuwe bbox 3 probleem blijft
3. probleem nooit gehad met bbox 2 (intern niets aan M.O. veranderd)
4. de lijn is al tientallen malen getest en in orde bevonden
5. Probleem situering : 4 personen in de living.
• 1 met laptop op de kabel. Werking 100%
• 2 met tablet via wifi valt weg
• 3 met laptop via wifi blijft, maar valt 5 minuten later weg
• 4 met laptop via wifi, valt onafhankelijk van de anderen ook weg
6. IP adressen staan DHCP
7. wifi signaal is sterk, 5 volle blokjes, op moment dat iemand zonder internet valt, is het er ook nog gewoon.
8. op advies van Proximus staan 2.4 en 5 Ghz aan. Maakt ook niets uit als je de 1 uitzet : het probleem blijft
9. we hebben al ‘’op verschillende profielen gestaan die langzaam beter zouden worden’’
10. al veel verschillende kanalen geprobeerd. 1, 6 , 13 , 8 upper lower, met en zonder GN NIETS verandert de zaak.
Conclusie : link wordt opgehouden door slecht protocol in de modem zelf ??
We moeten nu weer een nieuwe modem ophalen. 3de keer goeie keer ?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.