Wifi problemen met BBox3

  • 1 March 2016
  • 70 reacties
  • 10710 Bekeken


Toon eerste bericht

70 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Het is toch beter dat er eventueel een technieker langskomt. Want een Wifi probleem is altijd complex en dus moeilijk vanop afstand op te lossen.

0800 22 800 that's the place to be ;)


Jazeker.
Aangezien het een intermitterend probleem is (onregelmatig niet, op vaste tijden) zal de beste man/vrouw hier een paar uur gaan zitten, hopen dat het weer gebeurt.
Soms gebeurd het op dinsdagavond 6 keer na elkaar, dan 3 dagen niet, dan op laptop 1 wel en op de andere 2 niet etc etc

Op 0800-22800 zitten vriendelijke telefonisten die absoluut niet technisch zijn en een standaardlijstje aflopen.

Zij kunnen je doorverbinden met de technische dienst, die stelt dan weer dezelfde vragen als zijn eerdere collega.
Het zou handig zijn om 1 dossiernummer (misschien het telefoonnummer wat uniek is) en dat daar ALLES bijgehouden wordt.
We hebben al 2 keer een techniker in huis gehad. Hardwarematig is alles dik OK.
We hebben al 20 keer 0800 22800 gebeld.
We zijn al drie keer om een nieuwe modem gefietst.

etc etc.
We zitten nu , sinds de installatie van de 3de bbox3 (Sagemcom CS50001 made in tunesia)
met 2 (man is thuis vandaag) laptops op de wifi en tot nu toe hebben we het probleem nog niet teruggezien.

https://tijdelijkelinks.wordpress.com/belgacom/ex-belgacom-nu-proximus-vervolg/


Daarom dat er een technieker moet langskomen met "mijn skills". Want ge zit zowizo met iets in huis dat je wifi signaal stoort.
(ik wil niet opscheppen over mijn kennis van zaken 😃 )
Als je disconnect en terug connect uitvoert op je bbox3 wifif ssid signaal dat je gebruikt komt het dan niet terug goed.

@ Elsa : Sowieso komt het goed zonder iets te doen. Meestal binnen 2 minuten.
@ opschepper : Er zijn geen stoorsignalen. Er si NIETS veranderd behalve de router itself. Den kje dat de supertechnieker hier vele uren gaat zitten wachten tot het intermitterend probleem zich voordoet.?

Conclusie : link wordt onderbroken door slecht protocol in de modem zelf (zoals ik al 3 keer eerder zei : het wifi signaal blijft supersterk en via de kabel blijft innet werken)
spijtig dat je niet eens kunt proberen met een technicolor.
Reputatie 3
Badge +1
spijtig dat je niet eens kunt proberen met een technicolor.
Ik wil hem gerust eentje geven, alleen weet ik niet welke regio hij woont 😃
Nu denk ik nog aan iets anders mss kan het nog liggen aan welke versie sagemcom hij heeft de V1 of V2, zonder of met wifi-ac ondersteuning
maar moest ik hem zijn zou ik toch met een technicolor proberen en zo leren we nog iets bij misschien.
Oei, ziet mijn foto er HEM uit ? Das niet goed. Ik woon in Oostende. Ben net terug opgebeld door PX en ze zijn er nog mee bezig. Ik maak nu printscreens van de uren (met datum) dat het gebeurt, zodat ze dan in de modem kunnen gaan kijken of het intern een probleem is.
Ik wil bij wijze van test gerust een ander merk modem proberen.
Met de BBox 2 hadden we immers ook geen problemen kwa internet.. (WEL met TV maar zo vaak kijk ik geen tv, liever problemen met TV dan met internet)
Als PX terugbelt zal ik vragen om een Technicolor. 'k Zal dan ook hier updaten.

Merci voor het meedenken.

Monique

uren/data : https://tijdelijkelinks.wordpress.com/belgacom/interruptions/
Reputatie 2
Badge
:D'k zal een samenvatting opsommen :

1. nieuwe bbox3 en het probleem begon
2. modem omgeruild voor nieuwe bbox 3 probleem blijft
3. probleem nooit gehad met bbox 2 (intern niets aan M.O. veranderd)
4. de lijn is al tientallen malen getest en in orde bevonden
5. Probleem situering : 4 personen in de living.
• 1 met laptop op de kabel. Werking 100%
• 2 met tablet via wifi valt weg
• 3 met laptop via wifi blijft, maar valt 5 minuten later weg
• 4 met laptop via wifi, valt onafhankelijk van de anderen ook weg

6. IP adressen staan DHCP
7. wifi signaal is sterk, 5 volle blokjes, op moment dat iemand zonder internet valt, is het er ook nog gewoon.
8. op advies van Proximus staan 2.4 en 5 Ghz aan. Maakt ook niets uit als je de 1 uitzet : het probleem blijft
9. we hebben al ‘’op verschillende profielen gestaan die langzaam beter zouden worden’’
10. al veel verschillende kanalen geprobeerd. 1, 6 , 13 , 8 upper lower, met en zonder GN NIETS verandert de zaak.

Conclusie : link wordt opgehouden door slecht protocol in de modem zelf ??

We moeten nu weer een nieuwe modem ophalen. 3de keer goeie keer ?


Het daarom dat voor Fritz box gekozen heb, mijn tip is Fritz box 7490. Dat zou Proximus ook eens moeten ondersteunen. Want deze modem router staat als in alle IT bladen het beste, zoals Clickx PC world etc. Ik ben echter niet tevreden over Sagem modems BBOX2 en BBOX3.
Reputatie 2
Badge
en hoe branden de LEDs op de b-box tijdens het wegvallen van het signaal? Zijn die nog allemaal blauw? En staat FON op?
Als je wifi van de bbox3 gestoord wordt om één of andere reden zal die van de F!B ook wel om die zelfde reden gestoorde worden en als ik op UB de reacties lees zijn er ook wel af en toe problemen met wifi via de F!B.
Ik heb ook geen wifi problemen met de bbox3 om de eenvoudige reden dat ik ook niet gestoord wordt door veel naburige wifi signalen, en dat geldt zowel voor de box als de F!B !
Reputatie 1
Moet niet zozeer aan naburige wifisignalen liggen hoor Elsa. De TS heeft trouwens al gezegd dat dit niet zo is.

Wij hebben die problemen van disconnects vroeger ook gehad. Dit was nog met zo'n Philips router(of ervoor Siemens, ik weet het niet meer zeker) op adsl. Ik weet alleen niet meer hoe ik het toen opgelost heb maar ik ga een paar suggesties doen(voor zover ik het mij herinner).

Misschien heeft het te maken met statisch of dynamisch IP-adres. Ofwel heb ik toen de firmware vd router geupdate. Het kan dus zeer zeker ad bbox zelf liggen. Dus voorstel van Elsa om eens te ruilen voor een Technicolor is niet slecht.
Ik bedoelde inderdaad niet alleen op wifi gebied maar ook ander gebied zoals je opnoemt disconnects, maar die ga je even goed hebben met BB of met F!B dat was eigenlijk hetgeen ik bedoelde,in antwoord op wat Jeroen zei, maar de F!B heeft wel meer mogelijkheden dan de BB en is ook een stuk duurder !
NB disconnects komen ook niet altijd van de BB zelf, daarom kost het wat zoekwerk om dergelijke problemen, op te lossen.
Reputatie 1
Badge
Mijn kozijn zit bij Telenet en heeft al een hele tijd interrupts op zijn Wifi. Een technieker is verleden week langsgeweest en heeft de modem een update(?) gegeven. Toen was het even beter, maar voor niet lang. Is dus niet alleen een probleem bij Proximus...ik ga er nu een D-link Wifi-router tussenzetten bij hem.

dan moet je de router functie in je modem toch uitschakelen? want wij hebben bij telenet een access point erbij moeten zetten om ook op het 2 de verdiep internet te hebben. want 2 toestellen met router functie storen elkaar heeft men mij gezegd..
op ons buitenverblijf hebben wij internet maxi en een bbox3 en wifi signaal is ok maar je moet streamen op de 5 GHZ want anders heb ik haperingen, je merkt wel dan dat telenet veel sneller is. Maar we zijn tevreden en kunnen streamen enzzz
Hey,

Toevallig al een permanente oplossing gevonden voor het aanhoudende probleem met de wifi dat je hier beschreef?
https://nl.forum.proximus.be/internet-10/wifi-problemen-met-bbox3-33971/index1.html

Ik heb namelijk helemaal hetzelfde. Soms is er internet verbinding, soms niet, maar internet via kabel doet het prima alsook de tv's (ook via kabel). Enkel de wifi geeft regelmatig internet problemen op exacte dezelfde manier als door U beschreven.

Vraag ik een nieuwe modem (bbox 3) aan?
Bedankt Martin,

Heb het hele probleem met actuele setup neergepend en hoop spoedig antwoord te krijgen
TUI: Hou er wel rekening mee dat van merk bbox3 veranderen niet zo evident is, want je krijgt bij een ruil nooit de garantie dat je het merk zal opgestuurd worden via UPS wat je eigenlijk zou wensen.
Zo is de algemene regel ook altijd geweest zeker het geval bij decoders dat de ruil uit het zelfde type bestaat als deze die je inruilt, of het kan wel een ander type zijn indien de stock leeg is.
Bedankt Martin,

Heb het hele probleem met actuele setup neergepend en hoop spoedig antwoord te krijgen


Heb je eigenlijk al een reset geprobeerd van de bbox3
( door achteraan het verzonken reset knopje gewoon blijven in te drukken tot je ziet dat leds vooraan doven
en dan mag je het knopje lossen en bb3 verder laten opstarten)
Bedankt Martin,

Heb het hele probleem met actuele setup neergepend en hoop spoedig antwoord te krijgen


Heb je eigenlijk al een reset geprobeerd van de bbox3
( door achteraan het verzonken reset knopje gewoon blijven in te drukken tot je ziet dat leds vooraan doven
en dan mag je het knopje lossen en bb3 verder laten opstarten)


Net een reset gedaan van de bbox3, nu even kijken of problemen zijn opgelost de komende dagen.
Goh dat merk ga ik eens checken op achterkant! Reset is gebeurd maar hielp niet. Heb intussen een nieuwe bbox3 van Proximus gekregen maar kon inderdaad niet kiezen om het andere merk te krijgen. Ik krijg wat in stock staat op die moment.

Bij installatie nieuwe bbox3 opnieuw dezelfde problemen. Begint heel vervelend te worden... ik zit met een probleem maar niemand kan het blijkbaar oplossen. Moet ik nu echt nieuwe bbox3 aanvragen en nog 1 en nog 1 tot ik toevallig een ander type krijg? Dat lijkt me onhandig voor Proximus en zeker voor mij...
Iedereen, inclusief het Proximus support team hier op het Forum:

Bedankt voor alle reacties, tips en hulp. De problemen lijken verholpen te zijn voorlopig.

Oplossing: Een nieuw type bbox3/v3+ dat exclusief sagem manufactory is. Sinds installatie van dit systeem lijken de wifi-problemen onder controle. Dit bleek ook de oplossing te zijn voor OP. Dus bij deze is iedereen met gelijkaardige problemen geinformeerd.

@Sabine & @Kim (Proximus team) hartelijk dank voor de follow-up en hulp!
Update: problemen zijn niet verholpen, het leek wel even beter te gaan maar we kampen opnieuw met dezelfde WIFI problemen.

- Internet verbinding valt regelmatig weg (enkel via wifi, kabel blijft verder werken) maar we blijven vlotte wifi verbinding hebben tot de router.
- Dit is nu de 3e bbox3 die we lieten vervangen en het probleem is nog steeds niet verholpen. Een happy house bezoek lijkt mij een optie MAAR moeilijk aan te tonen als de internetverbinding op onvoorspelbare momenten weg valt. Technieker een weekje in huis nemen?

Iemand anders met dezelfde problemen? Op het forum te lezen blijkbaar wel maar ik zie nergens een oplossing.

Reageer