Vraag

Wegvallend signaal tv en internet

  • 27 April 2018
  • 2 reacties
  • 367 Bekeken

Deze week is mijn bbox2 door een bbox3 vervangen. Ik had gehoopt dat dit de problemen met de wifi zou oplossen (op mijn iphone is alleen 4g bruikbaar), maar het tegendeel is waar.
Nu werkt ook Netflix niet meer, op welke manier ik ook probeer:
- via chromecast en wifi (2.4 en 5.0)
- via smart functie van Philips tv zelf (zowel wifi als plc/ethernetkabel)
- via (nieuwe) proximus tv decoder (rechtstreeks via kabel aangesloten)
De verbinding (eenmaal het apparaat opnieuw opgestart, ingesteld) komt wel tot stand maar enkele minuten later valt de verbinding weg. Tijdens 1 aflevering tot 20 maal toe. Onmogelijk om zo van een serie te genieten.
Zelfde problemen duiken ook op bij het herstarten van een tv programma via de tv gids. Alleen live tv lijkt geen problemen op te leveren.
Er is inmiddels al twee keer een proximus technieker langsgeweest. De eerste heeft een tehnicolor toestel geplaatst, de tweede een sagem. Het lijkt niets uit te maken. Met de bbox2 kon ik tenminste nog netflix kijken.
Heeft iemand nog een idee? Behalve modem en toestellen herstarten, enz, want dat is uiteraare al (vaak) gebeurd.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Jonathan, de wissel van een Bbox2 naar een Bbox 3 gaat hier ook de reden van het probleem niet zijn. Kan je even proberen via een smartphone/ laptop (via de website van Netflix). Grtjs, Charlotte
Charlotte, de wissel van BBox2 naar Bbox3 veroorzaakt heel veel problemen bij mij.

- Netflix bekijken via de Proximus decoder is nagenoeg onmogelijk: verbinding valt echt om de 2 minuten weg

- Als ik de ethernetkabel verwijder uit de decoder en direct in de tv plug, en vervolgens Netflix bekijk via de smart-functies van het tv-toestel, gaat het wat beter (verbinding verbreekt om de 20 minuten).

- Via de pc (ook rechtstreeks met kabel verbonden) lijkt de verbinding het meest stabiel.

- Via smartphone: wifi-signaal (2.4/5.0) valt ook regelmatig weg (moet 4G gebruiken voor stabiele verbinding).

Netflix geeft zelf bij "Controleer je netwerk" aan dat de Netflix servers online zijn, en noteert een snelheid van 41 Mbps.

De foutmelding die verschijnt is "Het apparaat heeft mogelijk geen verbinding met internet. Controleer of de verbinding werkt en probeer opnieuw".

Ik denk er nu aan om een hard reset te geven aan de decoder (die overigens recent is, in maart vervangen).

Reageer