Skip to main content
Ik wil een Vitoconnect 100 (https://www.viessmann.be/nl/viessmann-apps/vicare-app/vitoconnect.html) via de b-box 3V+ modem met het internet verbinden. Een van de systeemvereisten is: Routing- en veiligheidparameter in het IP-netwerk(LAN) bepalen: Port 80 en Port 443 voor directe uitgaande verbindingen vrijgeven. Vóór ingebruikname ter plaatse door een IT-deskundige laten controleren eventueel instellen..

In de gegevens en instelmogelijkheden van mijn modem (bereikbaar met het IP adres) zie ik onder 'Access Control' -> 'Remote Access': HTTPS Remote Access, Enable on/off, port 443. Als ik Enable On instel is deze poort dan vrijgegeven?

Onder 'My Modem' -> 'DynDNS': Dynamic DNS Client zie ik: 'Enable': on/off, 'Status' : enabled, 'Provider': DynDNS (en enkele andere), ... 'Port': 80, ... Als ik Enable op on instel is de port 80 daarmee vrijgegeven of moet ik nog iets anders (Provider, ...) veranderen/instellen?

Of moet ik onder 'Access Control' -> 'Port Mapping' of 'UPnP' iets invoeren om port 80 en 443 vrij te geven. Hoe moet dat dan juist?

Vriendelijke groeten.

Raf
Beste,



Wij zijn viessmann installateur en hebben reeds talrijke vittoconects aangesloten, dit loop normaal op wieltjes. Wat is juist het probleem?
Ter info: Of moet ik onder 'Access Control' -> 'Port Mapping' of 'UPnP' iets invoeren om port 80 en 443 vrij te geven. Hoe moet dat dan juist?



via myproximus van de klant > http://proximus.be/login
Martin.

Kan ik via myproximus deze vraag stellen. Hoe pak ik dat aan: via 'support'?

Raf
Marc82.



Het probleem is het vrijgeven van port 80 en port 443. Ik weet niet hoe ik dat moet instellen op mijn modem.

Raf
Marc,

Via MyProximus kun je die poorten desgevallend open zetten.




Wim.

Dank voor het antwoord, ik had niet gedacht dat het zo eenvoudig kon. ☺️

Groet.

Raf
Dag Wim,



Ben je er uit geraakt doorenkel dat te doen?

Dus geen portmapping of dynamicIP instellen?



Ik krijg die vitocnnect niet in orde, is om gek van te worden.

Zie ook: https://nl.forum.proximus.be/internet-10/bbox3-verbinden-met-vitoconnect-100-44505/index1.html
Het is Raf ☺️
Het is Raf ☺️ Oeps 🙂 Dag Raf dus.
Hallo, ik heb ook heel wat problemen gehad met Vitoconnect. Deze verloor steeds zijn wifi connectie waardoor ik het ViCare app niet kon gebruiken. Na veel vijven en zessen, volgende aanpassingen gedaan :

- Bbox3 geïnstalleerd ipv bbox2

- alle SSIDs een verschillende naam geven

- de vitoconnect connecteren op de SSID met grootste signaalsterkte (nagekeken via wifi scanner op smartphone) - vroeger was dat een wireless plc nu is dat de 2.4 Ghz van de bbox3, staat één verdiep lager dan de Vitoconnect

- de SSID waar de vitoconnect is er één van 2.4 GHz geforceerd naar de g-norm (geen g/n-norm = standard instelling op bbox3)



PS : Heb de vitoconnect genomen omdat je daardoor 5jr garantie krijgt, maar vind het een immature oplossing met nog veel bugs/instabiliteiten. Ook de kennis en ondersteuning bij Viessmann is minimaal.
Dag Bart,



In deze topic en in de topic die ik heb geopend hierover vindt je heel wat info: https://nl.forum.proximus.be/internet-10/bbox3-verbinden-met-vitoconnect-100-44505/index3.html#post608828



Bij mij was de eindoplossing: afblijven. Ja, geloof het of niet, bbox heropstarten, vitoconnect heropstarten en de light-show van het toestel gewoon z'n gang laten gaan. Na 2 dagen pinkende lampjes was het opeens weer goed voor lange tijd. Af en toe is het weer mis en dan is er weer een periode van OK en niet OK kort na elkaar en ineens...ben ik weer een paar weken goed.



Het toestel is dus inderdaad niet echt "stabiel". Ik weet dat het een rare uitleg is, maar als je zeker bent dat je het paswoord van je wifi juist hebt ingegeven en de poorten hebt open gezet zoals hierboven beschreven: nog 1x het boeltje resetten en eens een paar dagen wachten.

Reageer