Skip to main content
Ik heb 2 schoonzussen die een brief zouden gekregen hebben dat ze een nieuwe decoder gaan krijgen en dat de oude dan niet meer zal werken. Is er een actie bezig voor upgrading van decoders en over welke types decoders gaat het dan? Dat was niet duidelijk in hun brieven.
@Ro mijn vader geeft dus zijn V4 zien vervangen worden door een v5-c was foutje van ik.
Bedankt voor de info maar het was zeker geen foutje bij al de anderen 😉
Martin, maar het zijn nu juist de V4 eigenaars die de nieuwe software met nieuwe interface binnengekregen hebben, die nu in de omruilingsactie zitten.

Terwijl de andere klanten, die geen aanpassing gekregen hebben en daarvoor klachten hadden, die krijgen nu ook geen andere .

Begrijpe wie begrijpen kan ...



Ro
Ro, je kan gelijk hebben maar ik dacht het net anders om dat de klagers de NTE gekregen hebben en de brave niet klagers gerust gelaten werden, enfin het blijft in ieder geval niet serieus dat alleen de NTE interface V4 bezitters een ruil decoder zou krijgen en deze met oude interface V4 niet.

Natuurlijk is het wel zo dat vanaf een NTE V4 bezitter een reset uitvoert dat proximus lastig gevallen werd omdat de decoder niet meer kon opgestart worden en toch moest omgeruild worden, mss daarom dat ze eerst met deze klanten begonnen zijn en dat dan pas de anderen zullen volgen, wie weet ???
Aan Proximus medewerker,



bij mij thuis staat o.a. ook nog een V4 decoder . Ik lees op dit forum dat er een omruilactie ongoing is om deze V4 te vervangen. Is dit zo voor alle V4's ?

Betekent dit dat we ook kortelings een bericht krijgen om de V4 die hier bij mij staat om te ruilen ?



Graag info.

Ro

hallo wat bedoel je met "omruilactie ongoing is" ?
Dat de omruilactie al bezig is en er al zijn die een die een brief/mail gekregen hebben dat ze een nieuwe decoder gaan krijgen.

wat door een proximus medewerker al bevestigd werd:Momenteel loopt er inderdaad een omruilingsactie voor V4 decoders met een bepaald type software versie, met de nieuwe interface, welke inderdaad geen factory reset mogen doen. Het niet mogen doen van de factory reset is enkel en alleen voor deze doelgroep. De overige V4 gebruikers met de andere software versie hebben geen problemen. Er zijn momenteel ook nog geen plannen om deze pro-actief te vervangen.



De doelgroep waarbij we de decoder V4 decoders vervangen zijn diegene met SW versie: NTE-v4_6.42.1.30



Je kan dit controleren via de instellingen op je TV menu. Ter info, de omruiling gebeurt in verschillende golven, dus mocht je nog niet gecontacteerd zijn, zal je nog even geduld moeten uitoefenen.
Ander Proximus medewerker schreef: Dag Ro,

De V4 decoders worden vervangen door een V5 c decoder dus zonder harde schijf.

De omruiling gaat over alle V4 decoders, de klanten krijgen hiervan een brief opgestuurd ivm de omruiling.

Mvg, Koen

Betekent dit :

.... bij mij thuis staat o.a. ook nog een V4 decoder . Ik lees op dit forum dat er een omruilactie al ongoing bezig is om deze V4 te vervangen. Is dit zo voor alle V4's ?
mss best dat je eens de vraag door een Privébericht te sturen (klik hier) zodat je een officieel antwoord krijgt van iemand van Proximus zelf.
fe_01, nee, dit is niet voor alle V4 gebruikers. Enkel een bepaalde doelgroep die de softwareversie hebben die overeenkomt met mijn vorig bericht. Je kan dit controleren via je menu op de decoder.



Indien je in aanmerking komt, zal je worden gecontacteerd per brief/e-mail. Dit gebeurt in verschillende golven en gaat dus over enige tijd. Indien je in aanmerking komt en je bent nog niet gecontacteerd, zal dit later nog gebeuren.
Normaalgezien worden ze inderdaad allemaal vervangen door een V5-c bij de omruilactie. Bij een aparte omwisseling (bij defect), kan er in overleg met de klant uitzonderlijk voor een ander type gekozen worden.
Kan er dan ook voor een V6 gekozen worden bij een omruiling van een defecte oudere versie (bv v5 of v5-c...) decoder?
Martin, nee, in het gross van alle gevallen wordt het type decoder, bij defect, omgeruild door hetzelfde type decoder. Natuurlijk naar verloop van tijd, zullen de oudere modellen decoders omgeruild worden door nieuwe modellen omdat de oude niet meer worden aangekocht natuurlijk. Maar in principe, mag je niet kiezen welke je wilt.
Bedankt Thomas, Voor je bijkomende uitleg, en is ook de regel die ik altijd al gelezen en gehoord heb.

Maar het is natuurlijk zo verwarrend omdat je ook zoveel afwijkingen vast stelt op deze regel, zo bv ook zijn er verschillenden die toch een v6 ontvangen hebben in ruil voor een v5/v5-c.

Soit nu ben ik toch zeker dat stelregel die je aangeeft nog altijd klopt met wat ik ook dikwijls hier gepost heb.
Deze week contact gehad met een technieker van de klantenservice voor een probleem (plots eropstarten,stilstaand beeld,serie opnames onwisbaar,reageert soms niet op de afstandsbediening)met mijn V5 decoder ,die ging mijn V5 omruilen tegen een V5compact......dus geen harde schijf meer,ik weigerde deze optie en de uitleg van hem"er zijn geen V5 decoders meer bij proximus,alleen wel V5 compact en de V6" ........en een V6 decoder was niet mogelijk.....wel komt er een te technieker langs omdat er een probleempje zou zijn met mijn lijn,wat heeft dit nu te zien met en defecte modem?? Denk dat ik misschien eens ga uitkijken naar andere provider
Deze week contact gehad met een technieker van de klantenservice voor een probleem (plots eropstarten,stilstaand beeld,serie opnames onwisbaar,reageert soms niet op de afstandsbediening)met mijn V5 decoder ,die ging mijn V5 omruilen tegen een V5compact......dus geen harde schijf meer,ik weigerde deze optie en de uitleg van hem"er zijn geen V5 decoders meer bij proximus,alleen wel V5 compact en de V6" ........en een V6 decoder was niet mogelijk.....wel komt er een te technieker langs omdat er een probleempje zou zijn met mijn lijn,wat heeft dit nu te zien met en defecte modem?? Denk dat ik misschien eens ga uitkijken naar andere provider

Dat kan kloppen. Ik heb het destijds ook aan de hand gehad. Lijn in huis lag in de kruipkelder in het water en dat gaf storingen. Toen de lijn uit het water was en droog, was het probleem opgelost.
Ik denk dat dit topic mag afgesloten worden. Alle mogelijke vragen rond mijn vraag werden overduidelijk beantwoord. Er is een omruilactie voor bepaalde types decoder V4 lopende, die in vlagen door het land gaan. Die V4 wordt vervangen door een V5 zonder harde schijf, want Proximus heeft geen decoders met harde schijf meer.

Als je een defecte decoder hebt wordt die in principe vervangen door een zelfde type.

Case closed.🗣️
Fijn om te horen dat uw vragen zijn opgelost.Groetjes,Joël