Ik heb recent 2 bezoeken van een technieker gehad.
Het eerste bezoek was wegens veel lijnfouten. Wat ik opgemerkt had is dat onmiddellijk na het bezoek van de technieker mijn PLCs, die ik 1 jaar lang zonder problemen gebruikt heb, niet meer goed werkten (snelheid < 5 Mbps terwijl vroeger 30 Mbps was, modem verliest internet connectie om de 5 minuten en LEDs op de modem gaan uit) en dit alles terwijl de apparaten die via ethernet verbonden waren wel nog werkten, het was duidelijk een probleem met de PLCs.
Dus, 2e bezoek van een technieker die het probleem ook onmiddellijk zag. Na het proberen met nieuwe PLCs geen oplossing gevonden, dus overgeschakeld naar een WiFi-bridge om de desktop van internet te voorzien.
De WiFi-bridge is een TG234 en die krijgt dus zijn signaal draadloos van het 5.0 GHz netwerk. Dat ding lijkt goed te werken met een goede link-qualiteit.
Ik heb de TG234 ingeschakeld in repeater-modus om beter WiFi bereik te hebben in het huis. Maar voor de desktop gebruik ik wel nog de ethernet poort op de TG234.
Nu is mijn huidig probleem volgend scenario wat ik meerdere keren per dag meemaak:
Plots valt de desktop zonder internet. Ik kijk naar de TG234 bridge, en alle LEDs zijn groen (hij is dus nog verbonden met 5.0 GHz signaal van de modem en zendt nog zijn eigen signaal uit, maar lijkt geen internet te kunnen voorzien). Ik kijk op mijn smartphone en zie dat die verbonden is met 5.0 GHz, maar melding geeft dat er geen internet is. Ik wandel naar de modem en zorg dat mijn smartphone op het origineel 5.0 GHz signaal zit en niet dat van de repeater. Zelfde verhaal, geen internet. Ik schakel over op 2.4 GHz, wel internet verbinding. Ik test de smartTV die via ethernet verbonden is: wel internet.
Ik wacht een paar minuten, 10 minuten, 20 minuten, geen verandering. Ik reboot de modem, alles werkt terug normaal. 2 a 3 uur later doet het probleem zich terug voor en ik kan weer gaan rebooten. Enorm vervelend dus.
Een speciaal probleem dat ik nog niet eerder gezien heb. Wat kan ik hier aan doen?
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.