Skip to main content
Beantwoord

Traag internet na installatie nieuwe modem

  • 1 november 2018
  • 7 reacties
  • 676 Bekeken

CTuned
Heb sinds maandag een nieuwe B-Box3 (Sagemcom) in ontvangst gekregen (geplaatst door installateur) nadat de vorige modem (Technicolor) het had begeven.

Helaas merk ik nu op dat de internetsnelheid zeer laag is (met speedtest haal ik 1,35Mbps download en 0.56Mbps upload). Heb de snelheid via de proximus link geprobeerd en zou eigenlijk 27,6Mbps / 5.5Mbps moeten halen.

Kabels zijn nagekeken en snelheid getest via Wifi op de Laptop, GSM en via een LAN-verbinding.

Enig idee waar dit aan kan liggen?

http://pxs.speedtestcustom.com/result/15d631b0-dddd-11e8-b557-7bde736e731d

Beste antwoord door CTuned

Technicus was langsgekomen om 10u, was een softwarematig probleem. Na even zoeken was het probleem opgelost. Moest het wel nog een weekje de tijd geven om terug de optimale snelheid te behalen.

Alles werkt terug in ieder geval vlotjes. Tevreden klant hier 😉
Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

7 reacties

Martin
  • 33068 reacties
  • 1 november 2018
mss eens een reset laten uitvoeren
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1525 reacties
  • 2 november 2018
hi,
ondervind je hiermee nog steeds problemen ?
kan je ons anders via prive je klantennr of lijnnr hiervoor doorgeven
dan kijk ik even je verbinding na

mvg
jonathan

CTuned
  • Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 2 november 2018
Bedankt voor de snelle reacties.

Martin schreef:
mss eens een reset laten uitvoeren
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html


Heb een hard reset uitgevoerd, duurde even eer dat de modem terug verbonden was. Snelheid is iets beter, zit nu op een 2.10Mbps / 0.60Mbps.

jonathandr schreef:
hi,
ondervind je hiermee nog steeds problemen ?
kan je ons anders via prive je klantennr of lijnnr hiervoor doorgeven
dan kijk ik even je verbinding na

mvg
jonathan


Zal een privéberichtje sturen.

Martin
  • 33068 reacties
  • 2 november 2018
TUI: Privébericht sturen (klik hier)
laat ons eens weten wat de reden was als je meer details hebt hierover, waarvoor dank,
Martin.

CTuned
  • Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 2 november 2018
Er moet een technicus komen, de lijn is blijkbaar onstabiel. Hou jullie op de hoogte 😉

Martin
  • 33068 reacties
  • 2 november 2018
👍

CTuned
  • Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • 5 november 2018
Technicus was langsgekomen om 10u, was een softwarematig probleem. Na even zoeken was het probleem opgelost. Moest het wel nog een weekje de tijd geven om terug de optimale snelheid te behalen.

Alles werkt terug in ieder geval vlotjes. Tevreden klant hier 😉