Beantwoord

Smartphone update

  • 21 April 2016
  • 40 reacties
  • 1515 Bekeken


Toon eerste bericht

40 reacties

Mijn vader zei altijd hoe meer je wilt hoe minder content je zal zijn. 😃
Nu effen serieus:
Inderdaad ik zeg wel dat ik content ben met de S4-mini, maar dat is ook omdat ik alles kan doen wat ik nodig heb en natuurlijk hoe meer je er van verlangt hoe vlugger je op zijn grenzen zal stoten.
Probleem van de smartphone/tablet is dat je STEEDS een compromis moet zoeken bij een aankoop. Bij mij is hoofdzaak stofvrij, perfecte omschakeling van 4G of 3G naar GSM. USB tethering en USB OTG(wat s5mini blijkbaar ook niet heeft). Ik gebruik graag eens een nieuwe app, gebruik ook graag alle mogelijkheden zoals sidesync, IR, Widi enz. Maar wanneer ik dat bij de S5 mini uittest verlies ik steevast mijn mogelijkheden om gewoon te bellen of gebeld te worden. De enige oplossing is dan opnieuw opstarten, maar intussen was je wel onbereikbaar en dat is als zelfstandige niet direct een optie.
Ja Sinjoor, die mannen van UB die willen altijd het onderste uit de kan hé ;-))
Reputatie 7
Badge +1
ik ben ook nog altijd tevreden over mijn S4 mini hoor. Ik heb daar 4.4.2 op staan. Op mijn Tab 4 - 5.0.2.. Dat laatste heeft wél wat meer mogelijkheden en isiets handiger, maar op mijn S4 mini kan ik ook nog alles doen hoor.
Ik kan nochtans niet klagen van mijn S4 mini
Mijn moeder heeft een S4, over de hardware zeer tevreden maar software niet echt.
Enkele problemen:
- Updates, nog perfect bruikbaar toestel maar geen updates meer ... ( terwijl je bij de concurrentie in China een telefoon kunt kopen die 1/5 de kost en langer updates krijgt )
- Alle bloatware die niet werkt ( Samsung calender app wil maar niet syncen met een google account )
- Teveel aanpassingen op Android ( Altijd 10 minuten zoeken naar waar welke instelling staat )
- Krijg een third party launcher niet aan de praat. ( reset lost dit misschien op maar dan kan ik alles terug opnieuw gaan instellen )

Mijn conclusie:
Als ze er gewoon stock android hadden opgezet en elke 3 maanden een security patch update hadden gedaan ( wat trouwens niet veel werk vereist ) was het een prachtig toestel geweest.
Ik kan nochtans niet klagen van mijn S4 mini
Enkele tips voor je volgende aankoop:

-Koop een Nexus ( maandelijkse security updates, krijgt de nieuwste android versie een paar dagen nadat die uitkomt )

-Koop een Xiaomi ( maandelijkse security updates, zelfs voor de goedkoopste toestellen )
wel enkele nadelen:
Moet je importeren ( Chinees bedrijf )
Geen/Slechte garantie
Je moet er zelf meestal nog Engelse/Nederlandse software opzetten.

-Koop nooit van Samsung, Huawei, ...
Prachtige toestellen, tot de software een update nodig heeft ...

PS: Updaten voor veiligheid heeft niet veel zin, de update ( security patch ) die je krijgt is al minstens een paar maanden oud en de lijst met vurnabilities past al niet meer op een A4. Gelukkig lost Google het dan maar op met alle kwaadaardige apps uit de Playstore te halen. En is Stagefright "opgelost" in Lollipop dus op dat vlak zit je wel veiliger.
Op 20 mei dan eindelijk : de update. En at dacht je, niks OTA , moet ik evengoed nog via Odin werken, met alle risico's.
ik zal het eens nazien, maar meestal spreken ze over odin, en dat doet een vreemd belletje rinkelen
Inderdaad dit geeft geen problemen, wordt zelf beschreven waaruit je kan zien dat je niks illegaals download of installeert,
je moet maar eens googelen als je meer wilt weten.
Reputatie 1
ik heb het wel over de officiële software die erop komt e 🙂 die software paketten staan online. Ik kijk tv, bankier, noem maar op en 6.0 gewoon handmatig op smartphone gezet.
Maar een beetje geduld, Nederland heeft de update in februari ontvangen, belgië volgt wel spoedig
Probeer dan wel niet meer je bank te benaderen of TV op je smartphone te zien. Je zult direct bericht krijgen dat je telefoon geen officiele software heeft.
Reputatie 1
als je het internet was afzoekt (typ het gewoon in google) kun je lollipop handmatig op je toestel zetten, door simpelweg een bestand op je smartphone te downloaden.
Ik heb een huawei G8 en wou Marshmellow op mijn toestel en heb het gewoon zelf erop gezet. :8
Desondanks zijn mijn kansen als enkeling enkele duizenden malen kleiner dan de kans voor Proximus België. Niemand is gediend met een onveilige smartphone door verouderde software, iets wat elke provider zou moeten beseffen. Dat Samsung daar niet van wakker ligt is misschien te begrijpen, zij verkopen, maar een provider heeft in deze een andere verantwoordelijkheid.
Reputatie 7
Badge +6
Boezie,
Proximus heeft geen enkele invloed bij Samsung met betrekking tot uitrollen van updates van hun toestellen. Die politiek wordt door Samsung zelf bepaald dus zal je bij hen je licht moeten gaan opsteken.

Groeten,

Reageer