Skip to main content
Mijn grootmoeder kreeg recent het bericht op haar gsm:" SIM ongeldig".

Ze heeft vrij nieuwe gsm, ook al is het een oud Samsung-model.

Nu kan je op de gsm niets anders doen dan naar noodnummers bellen. Ook 1244 voor info over de simkaart werkt niet. Qua beltegoed: er staat nog meer dan 30 euro op de kaart en dit bedrag vervalt pas binnen een maand.
Is de simkaart op naam geregistreerd geweest?
TUI: meer uitleg over registratie > https://www.proximus.be/nl/id_cr_prepidentif/particulieren/producten/r-orphans/identificatie-van-je-prepaidkaart.html
Niet herkennen kan ook slecht kontakt zijn van de kontaktpuntjes op de SIM-kontaktvlakjes

Heb je het SIM kaartje als eens uitgenomen, en de kontaktvlakjes gekuist (doekje , eventueel met wat alcohol of kuisbenzine, goed wrijven) en teruggeplaatst.

Als dat niet helpt, is er waarschijnlijk een mechanische fout op de SIM ontstaan, en kan je enkel nog proberen of ze in een gauthoriseerdeProximus winkel (handelaar die SIM s kan maken/copieren enz) nog te lezen is, en laat er eventueel een nieuwe maken
Als bijkomende tip: probeer ook eens van de gsm opnieuw op te starten of ook eens in een ander gsm toestel steken, als je die mogelijkheid hebt.

Reageer