Scarlet

  • 15 September 2017
  • 33 reacties
  • 9517 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
De prijzen van Scarlet zijn bijna de helft van deze van Prox.
Heeft iemand hier een zinnige uitleg voor?

33 reacties

Ik al +25 jaar tevreden Scarlet-klant, mét een Proximus-tv abonnement, maar daarbij zijn er véél minder zenders te ontvangen. Zo missen wij o.a. MENT TV & maar ook duitse zenders als ZDF. Ik surf dagelijks, en wij kijken tv (met beperkte zenders), hebben ook één 8€ Scarlet GSM-abonnement, en daarnaast heb ik een Proximus-GSM-abonnement met oplaadkaart (+-15 €) per maand. Ik wil graag STOPPEN MET SCARLET, maar heb volgende problemen : 1) Ik heb zoveel bestaande logins waarbij mijn emailadres bekend is als xxxxx@scarlet.be . Gaat dit mij niet maanden lang problemen geven, bij logins, of berichten die ik niet meer ga ontvangen wegens foutief emailadres ??? 2) Wij mankeren tijdens vakantie een hotspot of Fonspot >>> Ik wil veranderen, maar weet ook niet te kiezen uit de honderden "packs" die PROXIMUS (of Telenet) te bieden heeft, en had graag enkele reacties op mijn aangehaalde problemen hierboven ! DANK BIJ VOORBAAT voor mensen die met ervaring ! PS. Wij abonneerden ons voor Trio Scarlet abonnement van 39€, maar betalen nu een laatst nog 60€ (incl.8€ Scarlet GSM) excl.Proximus oplaadkaart, dus 60+15= 75€. Ook reacties per email zijn welkom : jp14078@scarlet.be
Reputatie 6
Badge +1
Ik begon met 1 GSM, de 2de volgt snel.
De sterkte van mijn signaal blijft zoals verwacht gelijk... prox infra.
Mijn pack TV/WWW overzetten kan wachten tot onze verhuis.
Vaste tel vliegt er ook uit - 2x 150min mobiel zal volstaan.
Wat heb je daar nu allemaal in je Pack bij Scarlet?
Reputatie 6
Badge +1
Aan mijn PX-vrienden, na 1 dag bij de (-/+) concurrentie:
Scarlet is een digitale JEEP - Just Enough Essential Parts.
Eenvoud siert: met weinig opsmuk naar behoren werken!
En de prijs is de beste (toch in België).

Je krijgt wel antwoord maar grote maar
Ach beste jongen, wie is er hier de ervaringsdeskundige? Ik was al klant toen deze provider nog Planet Internet heette; en Px verzorgt 'r poulain.
Om het met de favoriete filosoof van dit forum te zeggen: "Was sich überhaupt sagen läßt, läßt sich klar sagen; und wovon man nicht reden kann, darüber muß man schweigen."😎



ach ja .. dit forum barst onderhand van de zefverklaarde "ervaringsdeskundigen" .... daarom blijf ik er zoveel mogelijk weg, het scheelt een stuk in het dafalgan verbruik ... 😁 🙄
maar wordt dan in realtime verwittigd, wat ik bedoel is dat ik ook mijn verbruik regelmatig gecontroleerd en dacht dat ik nog net onder mijn limiet zat tot ik 's anderendaags nog eens ging checken en ik zat er al voor 15€ over, wel geen ramp maar toch oppassen! Hopelijk werkt dat dan bij scarlet allemaal beter en zo zou het ook moeten zijn natuurlijk.
Reputatie 6
Badge +1
Waarschuwingsgrens buitenbundelverbruik: die kan ik nu zélf instellen op Scarlet!
Hoeveel mensen trapten hier in de €60 val, vóór ze verwittigd werden? Ik ook!!!
Wel is het zo dat het weer afhangt waar je woont want je kan wel vergelijken 50 vs 100 Mbps maar als je op je adres maar max 50 (of minder) kunt halen dan is er in feite geen verschil tussen beide en de tweede vraag is heb ik meer dan 50 vandoen ? net zoals het aantal zenders, ik heb er persoonlijk geen 30 vandoen, alles is zeer persoonlijk uiteraard.
Reputatie 7
Badge +4
@ Keoky

Ga je die belminuten ook effectief gebruiken? Indien niet is misschien nog een besparing mogelijk door over te schakelen op Pay&Go (wat Scarlet blijkbaar niet meer aanbiedt voor nieuwe klanten)

Wat Familus & Red betreft zie ik toch een aantal merkelijke verschillen (50 100 Mbps max., 80 30 zenders, ....)
P.S. Er loopt blijkbaar een promo op Familus (voor nieuwe klanten)

Maar zoals Martin zegt als je maar tevreden bent (het blijft tenslotte in de familie)
Als je tenslotte maar tevreden bent en je u kunt vinden met de opties een de mogelijkheden die scarlet je biedt dan is het zeker niet nodig om meer uit te geven aan andere providers op de markt.
Meer moet dat niet zijn zeggen ze dan 😉
Reputatie 6
Badge +1
Wat bv. mobiel betreft ben je "appelen met peren" aan het vergelijken
- Ik heb liever minder data (0.5GB) maar meer tel minuten (150 ipv 120) - en dit aan €/2.
Zeker wanneer prox mijn korting op Smart+ afneemt...
- En Familus €75 = €39 x (bijna)2
je kan toch nooit verwachten dat je veel minder geld gaat moeten uitgeven en alle mogelijkheden en opties gaat hebben als je een zelfde packinhoud wilt bv zoals TF+Internet+TV+ Gsm-abo!
Reputatie 7
Badge +4
@Keoky

Wat bv. mobiel betreft ben je "appelen met peren" aan het vergelijken (ok 15,99 versus 13, niet 😎
Je zou je echt beginnen af te vragen waarom iedereen eigenlijk niet overstapt van prox naar scar !-)
Reputatie 6
Badge +1
Vraagje: waar heb je die 1/2 prijs ergens gevonden?
Zie Scarlet
- Red kost €8 ipv Mobilus €16 - en je hebt méér belsaldo
- TV+Tel+I'net voor €39 ipv Familus €75
die halve prijs zal wel niet voor alles te samen zijn ivgm prox 😄
Uiteraad voor diegenen die het weten, want toch zijn er nog altijd veel die het niet weten (te zien aan reacties op sociale media enz..) , maar Keoky zal het zeker wel weten (je moet hem niet onderschatten 😉 )was trouwens niet aan hem persoonlijk gericht maar voor ieder die het wil lezen en het ook nog niet zou weten.
Reputatie 7
Badge +4
@Keoky

Uiteraard is niet enkel de DSL infra bij Scarlet, ook al de rest is van Proximus maar dat weet je waarschijnlijk wel

Vraagje: waar heb je die 1/2 prijs ergens gevonden?
Reputatie 6
Badge +1
Juist Martin, de DSL infrastructuur blijft altijd bij Pxs, dus gevaarlijk voor kastje/muur scenario.
Daarom begin ik eerst met de overschakeling van onze GSM's .
Ik laat jullie zsm mijn ervaring weten (aan halve prijs uiteraard ☺️ )
En op wat slaat die "Je krijgt wel antwoord maar grote maar " toch op hetgeen er op volgt,
en was een bijkomende aanvulling van de post net er boven.
Ik weet niet wat ik verkeerd zou gepost hebben met te zeggen dat als er storingen zijn op de lijn (die van Proximus is ) dat het dan terug Proximus is die moet ingrijpen (wat ook geldt voor andere OLO's) en in zo'n geval zit je dan toch net in het zelfde straatje net alsof je bij Proximus moest zitten.
Als het niet klopt wat ik gezegd heb mag je mij altijd met veel plezier corrigeren, want ik leer heel graag bij, en anders ga ik ook moeten antwoorden met wat de favoriete filosoof van dit forum zegt 😄
NB: en een forum dient juist in veel gevallen net voor het omgekeerde van wat men niks afweet om zo wel iets te weten te komen en als men zou zwijgen dan zou men het ook nooit te weten komen!
Of wat ze ook zeggen een klein visje in 't water gooien om een grote te vangen 😉
Reputatie 5
Badge +1
Je krijgt wel antwoord maar grote maar
Ach beste jongen, wie is er hier de ervaringsdeskundige? Ik was al klant toen deze provider nog Planet Internet heette; en Px verzorgt 'r poulain.
Om het met de favoriete filosoof van dit forum te zeggen: "Was sich überhaupt sagen läßt, läßt sich klar sagen; und wovon man nicht reden kann, darüber muß man schweigen."😎
Je krijgt wel antwoord maar grote maar ! als er bv problemen/storingen zijn ergens op de verbinding, dan mag je niet vergeten dat het onderhoud/herstelling van DSL infrastructuur nog altijd voor Proximus is en dit geldt ook voor andere OLO's die eveneens van Proximus hun DSL infrastructuur gebruik maken.
Voor de prijs die je betaalt krijg je bij Scarlet waarschijnlijk helemaal GEEN antwoord ... en gezien Scarlet een kloon is van Proximus, bonne chance ... 😁
Reputatie 6
Badge +1
Hopelijk heb ik géén service nodig.
Hier kreeg ik nooit een deftig antwoord, dus slechter kan niet...
Hopelijk heb je daar dan uiteindelijk meer succes en service !

Reageer