Vraag

Plots geen TV meer

  • 11 November 2018
  • 7 reacties
  • 184 Bekeken

Reputatie 1
Badge
Beste,

Vanmiddag omstreeks 15:00 viel plots mijn TV verbinding weg. Om een of andere reden krijgt de decoder geen netwerk meer.

Ik heb alles gecheckt:
- modem en decoder meermaals herstart
- switch tussen TV em modem meermaals herstart
- decoder rechtstreeks aan de modem gehangen

Niets lijkt te werken. Het vreemde is dat bij het opstarten van de decoder (na het zonder stroom zetten) de decoder wel netwerk heeft, maar dan zet de decoder zijn netwerk uit en is het gedaan met de pret.
Ik heb mijn oude V4 decoder van zolder gehaald, en deze werkt blijkbaar nog wel.


Mvg,
Christophe

7 reacties

Reputatie 1
Badge
En uiteraard: op exact de moment dat ik dit topic open, springt de decoder weer aan. Vreemde situatie.
Reputatie 1
Badge
Ah, nu ist weer om zeep...
je kunt nu nog bellen naar de helpdesk 0800 22 800 want op zondag komt hier niemand van proximus langs op het forum
Reputatie 1
Badge
Correctie, had ik nog niet alles gecheckt. Ik heb een factory reset van de decoder uitgevoerd. Heeft even geduurd eer die klaar was, maar nu lijkt het opgelost.
đź‘Ť dit is inderdaad altijd aangeraden om bij problemen met de decoder eerst eens te proberen via een heropstart en als dit niet lukt nog een reset te proberen.
NB: en de beste methode is het voor sommige problemen aangeraden om het in een wel bepaalde volgorde uit te voeren:
1- decoder stroomloos zetten
2- bbox 10 seconden stroomloos; terug laten opstarten en wachten tot DSL controlelampje continu blijft branden, dan:
3- decoder terug onder spanning zetten.

Indien dit niets oplevert de decoder even resetten en zelf eventueel ook nog een reset bbox uitvoeren en als dit allemaal niks oplevert kun je gewoon de helpdesk opbellen want veel meer kun je zelf niet meer ondernemen.
Reputatie 1
Badge
Alle, het heeft lang geduurd. Het is weer om zeep, en nu werkt de factory reset ook niet meer.
Reputatie 1
Badge
De vriendelijke mevrouw van de helpdesk gaat een nieuwe opsturen.
Wel jammer dat de kwaliteit van die decoders blijkbaar niet meer zoals vroeger is 😞

Reageer