Goeiemiddag,
Gisterennamiddag stopte de service van mijn vorige provider IP Nexia nav een nummeroverdracht naar Proximus omdat ik van werk ben veranderd.
Vanochtend stopte ik mijn nieuwe Proximus-sim in mijn iPhone. Maar tot nu nog steeds ‘geen service’ linksboven op mijn scherm. Enig idee hoe lang dit kan duren? Bedankt voor de feedback
Beantwoord
Nummeroverdracht IP Nexia
Beste antwoord door M_016
Ter info:
http://www.bipt.be/public/files/en/810/20140829081415_Annex%202-MNP_PT3.pdf
Samengevat (p.11 &22)
De donor operator beschikt over 1 werkdag (zaterdag inbegrepen) om de overdracht naar de receptor operator (Px) te aanvaarden of te verwerpen.
Vervolgens beschikt de receptor over max. 8 werkdagen om de overdracht effectief uit te voeren (execute)
De execute van de overdracht en broadcast van de info naar alle operatoren voor toepassing mag max. 1 uur in beslag nemen
Tenzij IP/Nexia u voortijdig (bij de aanvraag tot overdracht) - zou afgesloten hebben, zou Px uw nummer normaal dus nog op zaterdag moeten kunnen geactiveerd hebben (uw nr moet in dienst blijven bij de donoroperator tot de vraag van "execute" door Px wordt verstuurd en pas dan kunnen er zich slechts tot max. 1 uur eventuele problemen met de bereikbaarheid uit andere netten dan Px voordoen)
Ik weet niet van welk netwerk IP/Nexia (als MVNO) gebruik maakt, maar als zakelijke klant kunt u in principe uiteraard ook vandaag zondag naar 0800 22500 bellen voor oplossing/onderzoek (technisch probleem).
Bekijk origineelhttp://www.bipt.be/public/files/en/810/20140829081415_Annex%202-MNP_PT3.pdf
Samengevat (p.11 &22)
De donor operator beschikt over 1 werkdag (zaterdag inbegrepen) om de overdracht naar de receptor operator (Px) te aanvaarden of te verwerpen.
Vervolgens beschikt de receptor over max. 8 werkdagen om de overdracht effectief uit te voeren (execute)
De execute van de overdracht en broadcast van de info naar alle operatoren voor toepassing mag max. 1 uur in beslag nemen
Tenzij IP/Nexia u voortijdig (bij de aanvraag tot overdracht) - zou afgesloten hebben, zou Px uw nummer normaal dus nog op zaterdag moeten kunnen geactiveerd hebben (uw nr moet in dienst blijven bij de donoroperator tot de vraag van "execute" door Px wordt verstuurd en pas dan kunnen er zich slechts tot max. 1 uur eventuele problemen met de bereikbaarheid uit andere netten dan Px voordoen)
Ik weet niet van welk netwerk IP/Nexia (als MVNO) gebruik maakt, maar als zakelijke klant kunt u in principe uiteraard ook vandaag zondag naar 0800 22500 bellen voor oplossing/onderzoek (technisch probleem).
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.