Beantwoord

Nokia 3310 3G - tijd automatisch bijwerken

  • 11 September 2018
  • 3 reacties
  • 263 Bekeken

ik veronderstel dat de klok zich automatisch aanpast aan Proximus , dat was toch bij vele vd vroegere toestellen zo , dacht ik ? .
Echter bij 3310: Bij 'instellingen' , is de mogelijkheid wel om datum en tijd manueel in te stellen , en dan 'automatisch bijwerken'. Echter als batterij eens losgekoppeld wordt is tijd en date verloren, en begint terug van 00:00 , en datum ergens in 2017. Is dit normaal , of zie ik een instelling over het hoofd ?
Is wel een Pay&Go kaart, is dit misschien de oorzaak ?
Bijkomend vraagje , ik heb hier wel een SD kaart van 32 Gb (HC class 10) liggen, echter ik heb die geformateerd in PC op FAT32, maar die lijkt me in Nokia niet herkend te worden - verkeerd formattype ?
icon

Beste antwoord door HadewychT 11 September 2018, 11:49

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Als ik de handleiding bekijk van dat toestel, kan je kiezen of je het automatisch of handmatig instelt. Of het onthouden wordt hangt niet af van het type sim-kaart of abonnement.

Voor je SD-kaartje kan je oa eens kijken op volgende topic :

https://answers.microsoft.com/en-us/mobiledevices/forum/mdnokian/e52-sd-card/0676d355-ee34-4b32-b85e-aba2267fb3e1
inderdaad , staat zo in de handleiding, en is op 'automatisch' ingesteld, maar toch als de batterij weggenomen wordt, neemt het toestel niet de tijd van de Proximus over, na manueel instellen vd klok loopt deze wel verder , maar met welke precisie ? Is niet zo erg, de batterij hoeft er normaal praktisch nooit uit,
tenzij om de Micro SD uit te nemen om bv opnames of foto's op PC over te brengen, want een andere mogelijkheid zie ik niet direkt. Bluetooth wil met dit toestel wel verbinden, maar niet 'pairen via het 'Nokia Suite' prog op Win10 (een ander toestel typt Nokia 7210 doet dit wel ! )
Sommige types van Nokia willen in wagens ook geen verbinding maken om handsfree te bellen.

SD-kaartje werkt nu ook : de fout zou kunnen liggen dat ik het geformateerd had op FAT32 , maar niet via 'eigenschappen' uitwerpen' gedaan had.
Bedankt voor uw info.
extra micro SD kaart is te formateren in de menu van de 3310: kies : 'bestanden' ,
maar lukt ook om op PC te formateren FAT32, en dan in GSM plaatsen.

Reageer