Beantwoord

National Geographics in het Engels in Bxl niet mogelijk ?

  • 22 February 2018
  • 3 reacties
  • 158 Bekeken

Hallo,
Ik ben woonachtig in Brussel en zou graag de zender National Geographics in het Engels willen kijken en niet in het Frans zoals ik het nu heb. Aan de telefoon hebben ze me gezegd dat dit niet mogelijk is omdat Brussel automatisch als 'Franssprekend gebied' wordt ingedeeld. Is het met de huidige technologische evoluties dan werkelijk nog niet mogelijk dat dit individueel kan ingesteld worden ?
Dat kan toch niet waar zijn!
icon

Beste antwoord door Wim VL 22 February 2018, 15:26

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo, helaas word je afhankelijk van je regio ingedeeld in een op voorhand vastgelegd aantal zenders. Voor regio Brussel hoort daar helaas de franstalige National geographic bij omwille van het overgrote aantal franssprekenden in deze omgeving. Hier kan helaas op dit moment niets aan gedaan worden maar ik zal je klacht wel doorspelen naar de betrokken dienst. MVG, Wim
Reputatie 5
Badge +2
Nat Geo heeft in België enkel een Nederlandstalige en Franstalige versie. Een Engelstalige versie zonder ondertitelingen in een andere taal bestaat (voorlopig) niet. Nat Geo biedt ook geen mogelijkheid om bv de Nederlandstalige ondertiteling af te zetten of de Franse gesproken taal af te zetten. Andere zenders zoals BBC First (ondertiteling aan en uit zetten via de OK-knop) of Viceland FR (Franse taal uitschakelen via de OK-knop, enkel Engels te horen) bieden wel zo'n mogelijkheid. Het is een keuze van Nat Geo die mss ooit verandert.

In Brussel ontvang je enkel de Franstalige versie van Nat Geo. Dit komt door het exclusiviteitscontract dat Nat Geo in Brussel 8 jaar geleden afsloot met Numericable (later SFR, deel van Telenet nu). Hierdoor kan Proximus Nat Geo NL niet aanbieden. Intussen is het exclusiviteitscontract wel afgelopen, zeker door de overname van SFR door Telenet. Het is aan Proximus om bv bij een contractverlenging Nat Geo NL in Brussel en ook Nat Geo NL HD eindelijk aan te bieden in heel België. Zeg nooit nooit.

Mvg
Dat is een duidelijk antwoord, waarvoor dank. Ik leef op hoop dat Proximus eindelijk de dienstverlening verbetert voor dit probleem! Want als het erom gaat om prijsverhogingen door te voeren en bestaande abonnementen om te zetten in een nieuw abonnement aan een hoger tarief, daar wordt de klant wel voortdurend mee gepushed.

Reageer