Beantwoord

Internet snelheid



Toon eerste bericht

105 reacties



Ik sta nu ongeveer 10 dagen op profiel met 70/10
Volgens mij lijken dit mooie waardes om verder te stijgen?
Mijn klantnummer is 611606539.
Zit een verhoging er nog in, iemand een idee?
Je ziet dat je nooit de hoop moogt opgeven ;-)
DLM afgelopen nacht langsgeweest verhoogd naar profiel 70/10.
Meer is ook welkom???
Reputatie 7
Badge +4
De verhoging gebeurt altijd in stappen, indien de volgende evaluatieperiode ook positief is, zal je snelheid opnieuw verhoogd worden 😉
DLM afgelopen nacht langsgeweest verhoogd naar profiel 70/10.
Meer is ook welkom???
Daar ben ik het met je meer dan 100% eens, 't blijven toch altijd tussenoplossingen, en inderdaad verwonderd het mij eigenlijk nog altijd dat het zo goed werkt als je ziet over welke soms kaduke verspreidingskabel dit signaal binnenkomt.
Natuurlijk was er al discussie bij Prox omdat ze zoveel geld moeten investeren in aanleg van fiber, en er al sprake was gekomen dat ze de glasvezel zouden moeten openstellen, hopelijk vertraagt dit weer de zaak niet!
Reputatie 2
Badge
Het is prachtig wat men uiteindelijk met één paar koperdraadjes aan data kan transporteren. Maar het is en blijft een overgangstechnologie. Wil men in de toekomst de concurrentie (coax) kunnen blijven bijbenen dan zit er niets anders op dan hun glasvezels tot in de woonkamer te brengen. Enfin Proximus zit gelukkig niet stil, maar ze mochten mijn inziens hier al vroeger mee van start gegaan zijn.
Dat is inderdaad iets wat al heel vaak aangeklaagd werd door vele klanten en zeker zoals je zegt voor klanten die nog op adsl zitten, waarom die even veel moeten betalen, al kunnen die wel opteren voor een goedkoper start abonnement, waar de cap wat lager ligt maar zeker nog hoog genoeg voor adslers !
Reputatie 2
Badge
In feite zou je moeten betalen volgens de snelheid dat je krijgt. Het gaat toch niet op dat voor dezelfde prijs den enen 1 kg appels krijgt en den anderen 2 kg. Anderzijds mogen we niet klagen want 50 Mbsec is al een behoorlijke snelheid zeker als je vergelijkt met de klanten waar geen VDSL 2 technologie voorhanden is.
wie weet zijn er nog ADSL2+ modems aangesloten?
Het klopt inderdaad, sinds de update van de firmware van de bbox3 is mijn snelheid naar beneden gevallen.
Naar profiel 50/10.
Ruim 6 maanden op 85/20 gestaan zonder problemen of onderbrekingen.
Hopelijk komt er vlug verbetering want is traaaaaaaag nu.
Zou inderdaad goed mogelijk zijn, je zou natuurlijk verwachten dan van Proximus dat ze de firmware maar zouden pushen op modems aangesloten op ROP's waar dit het geval is, maar met Prox weet je nooit hé 😉
Reputatie 2
Badge
Klopt Martin. Maar ik vraag me af of de kaarten die in de ROP zitten ook geen firmwareupgrade moeten krijgen. En wie weet moeten sommige kaarten ervan worden vervangen ?
Op het bevriend forum userbase.be/forum zijn er ook die deze uitleg geven en denken dat dit de reden zou kunnen zijn?
Maar langs de andere kant zijn er die deze firmware upgrade ook gekregen hebben en geen terugval van snelheid hebben!
Reputatie 2
Badge
Vermoedelijk heeft ons probleem te maken met de activering van vectoring in de frequentieband 1,1 Mhz - 2,2 MHz die onlangs werd/wordt gelanceerd. Deze band werd vroeger gebruikt voor adsl 2 (voor pechvogels die ver van de ROP zitten)
Waarschijnlijk heeft ook de firmwareupgrade van de bbox 3 er mee te maken ? Het is natuurlijk gissen ? Maar mij zou het niet verwonderen dat dit de reden zou kunnen zijn waarom een aantal gebruikers hun downloadprofiel naar omlaag zien tuimelen. Overigens blijf ik ook verankert op het 50/10 provisieprofiel en het zou mij zelfs niet verwonderen dat dit (voorlopig) zal blijven ondanks de goede lijnwaardes. Die dingen moeten kunnen worden uitgetest ! Onze supportmedewerker ThomasP kan dit misschien bevestigen ?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Jan,

Er is inderdaad nog niets geweigerd, maar ik zie wel al dat de check positief was, je lijn zal binnenkort verhoogd worden.

Mvg,

Kim
De eerste check zal ook niet altijd direct een verhoging betekenen, best nog wat afwachten denk ik.
Hij pollt op verspillende tijdstippen om er zeker van te zijn dat de resultaten goed blijven
Beste ThomasP,

Bij de eerste check op 23/08 is er niets gewijzigd.
Snelheid nog steeds op 50/10

Mvg,
Jan
Reputatie 7
Badge +6
Dag Jan, ik zie inderdaad ook een verbreking maar deze had niets te maken met DLM. Zoals ik ook in mijn vorig bericht had meegedeeld duurt het zo'n 14 dagen vooraleer DLM in werking treedt. Uitzonderlijk ook na 7 dagen wanneer ons systeem al voldoende info heeft. De eerste 'check' is dus 23/08.
Ik heb gezien dat gisteren zo 20/08 om 16:05:49 mijn bbox3 vanzelf uitgevallen en heropgestart is geweest.
Wellicht het werk van de DLM.
Echter geen verhoging van de snelheid.
Nochtans zijn de waarden uitstekend om een verhoging te krijgen.
Mijn klantnummer is 611606539.

Mvg,
Jan
overruled is inderdaad niet echt de juiste term die ik in dit geval mag gebruiken, maar ik lees hier toch van sommige medewerkers dat ze de snelheid hoger gezet hebben dan wat de DLM in eerste instantie toegekend had, maar wat dat juist inhoud wat die medewerker dan juist doet, weet ik ook natuurlijk niet in detail?
Reputatie 7
Badge +6
Jan, DLM wordt niet manueel overruled. Dit kan namelijk negatieve gevolgen hebben voor zowel jouw verbinding als die van andere. Het is daarom belangrijk dat er zo weinig mogelijk manueel wordt ingegrepen. Het automatisch systeem zal het nodige doen en ingrijpen waar en wanneer nodig.

Ik heb voor alle zekerheid het proces een duwtje in de gegeven. Dit wil zeggen dat het automatisch systeem opnieuw alles zal monitoren. Alle lichten staan momenteel op groen dus als alles zo blijft zal de lijn na zo'n 14 dagen worden verhoogd.
vraag dit best door een privébericht aan Het Proximus Team te sturen, via onderstaande link
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
@support medewerker Proximus:

Is het mogelijk de DLM te laten overrullen zodat de snelheid van de lijn terug omhoog gaat?
Mijn klantnummer is 611606539.
Graag zie ik uw reactie tegemoet.
Alvast bedankt.
Dit kan te wijten zijn aan verschillende redenen dat de lijn onstabiel geworden is bijvoorbeeld te veel incompatible modems enz..... alleen de technische dienst kan dit achterhalen wat de reden is.
Het enigste wat je kan doen is vragen aan prox of de DLM in dienst staat of te laten overrullen en da rest is afwachten wat de DLM doet.
Reputatie 2
Badge
Volgens jouw gegevens zou dit zeker moeten kunnen. Hoger dan 85/15 mag je niet verwachten. Je moet ook wel rekening houden dat jouw meting een momentopname is. Alleen weet ik niet wanneer DLM je opnieuw zal verhogen. In vele gevallen duurt dat maar een 2-tal weken als er vectoring aanwezig is. En wie weet is er misschien een update geweest op de DLM servers die ervoor gezorgd heeft dat een aantal profielen naar beneden getuimeld zijn ? Enfin, het is gissen hé ! ☺️

Reageer