Identificatie van Pay&Go prepaidkaarten

  • 12 September 2016
  • 68 reacties
  • 6779 Bekeken


Toon eerste bericht

68 reacties

tip: om niet te moeten wachten in een proximus center kan je een afspraak maken:
Maak een afspraak
vrijdag 26/5 bevestigingsmail ontvangen dat mijn identificatie in orde was, vandaag toch geblokkeerd!!!
Bellen naar het 0800 nummer -> onmogelijk, want CIM kaart geblokkeerd
Mailen, niet mogelijkheid op de proximus website!!!
Een proximus account creeëren -> onmogelijk
Is de enige mogelijk dan om naar een proximus center te gaan om daar een uur aan te schuiven+ 1 uur heen en weer te rijden!
Wat een service voor een "modern" communicatiebedrijf.
Gisteren werd mijn prepaid kaart geblokkeerd. Ik kan niet meer bellen en of sms'en. Ik heb me wel vorige week nog geregistreerd en heb ook een bevestigingsmail ontvangen dat dit in orde is. Hoe komt het dan dat mijn kaart toch geblokkeerd is en hoe kan ik dit oplossen?
Geachte Mevrouw,
Geachte Heer,

Ik ben Dirk POTVIN, klantnummer : 604024451. Sinds november 2015 gebruikt mijn gezin de Pay&Go-kaart met SSN-nummer 2100 2280 8535 5 met telefoonnummer 0475206681. Naar aanleiding van een wet van 2016 welke de identificatie verplicht maakt voor prepaid kaarten deed ik op 21 januari jl. het nodige (van Proximus ontving ik een bevestigingsmail). Op 23 januari deed ik nog een Reload (code 4442594808266).

Vorige week kwam ik terug uit het buitenland en merkte dat met hogervermelde SIM-kaart nog enkel emergency call's kan doen. Bij het plaatselijke Proximus-kantoor deelde men me mede dat mijn nummer (0475206681) in april jl. werd toegewezen aan een mevrouw die de SIM-kaart 2100 2878 3344 8 heeft.

Er is duidelijk iets misgelopen in de schoot van uw hoofdkantoor. Men zei me echter dat het voor het plaatselijke kantoor niet mogelijk is om dit recht te zetten.

Ik vraag niet dat u de 0475206681opnieuw "afpakt" van de mevrouw waarvan ik hierboven sprak. Echter het is mijn inziens minstens gepast dat u me een functionerend telefoonnummer bezorgt (voor mijn kaart 2100 2280 8535 5) met het beltegoed dat ik had in april.

Hopend op een gunstig gevolg, groet ik u, met de meeste hoogachting,

Dirk POTVIN
Sint-Agatha-Berchem, 29 mei 2017
Is er iemand die me verder kan helpen ? Mijn sim is geblokkeerd , heb registratie proces doorlopen zoals het hoort, online via de proximus website betaalt en vervolgens een mail ontvangen met dank voor het registreren, nu kan ik niks doen , het 0800 22 800 nummer is een bandje in het frans die zegt dat mijn sim geblokkeerd is, mails krijg ik geen reactie op, kan toch moeilijk een halve dag vrijaf nemen om naar een proximus shop te gaan ? Zit er ergens een bug in het verwerkings systeem ? Raar dat het geld ondertss wel van mijn rekening is, wie kan me online verder helpen?
Reputatie 5
Badge +3
Dag Frederic, lukt het niet via de website, kan je het best laten uitvoeren door een collega in een verkooppunt, deze kan de identificatie ter plaatsen doen, excuses voor de overlast! Groetjes, Nicky
Reputatie 5
Badge +3
Dag Ludie, lukt het je niet via de Proximus website, ben je steeds welkom in één van onze verkooppunten, hier kunnen ze de kaart onmiddellijk activeren! Groetjes, Nicky
Reputatie 1
Vandaag kan ik wel mijn P&G nummer ingeven op de website (die trouwens al maanden niet werkt in IE), mijn eID wordt gelezen, ik kan mijn postcode ingeven EN DAAR HOUDT HET OP, ik kan de stad niet kiezen en krijg daardoor de foutmelding 'Deze waarde is niet correct'.
Wat een knoeiboel bij Proximus !!!
Ik krijg bij registratie ook steeds de melding "geen geldig nr".
Waarschijnlijk overload van het systeem? Iedereen wil zich op de laatste dag registreren?

Wat nu beste Proximus?
morgen zullen de proximus medewerkers je wel kunnen verder helpen, en wie weet zijn ze al in het weekend bezig om het probleem op te lossen
Beste

Ik krijg telkens de melding "Geen geldig nummer. Gelieve een geldig Pay&Go-nummer in te geven".
Ik dacht eerst dat ik mijn kaart moest herladen wat ik dan gedaan heb maar het gaat nu nog steeds niet....
Heb de app geinstalleerd op mijn telefoon en het zo geprobeerd maar daar krijg ik hetzelfde bericht...
Iemand suggesties?

Mvg
Het probleem is blijkbaar algemeen, 't zal wachten zijn tot er morgen hier een Proximus medewerker langs komt.
halloi iedereen,
ik wil mijn moeder haar proximus prepaid kaart activeren via paspoort maar krijg telkens weer dat het geen geldig proximus nummer is. wat kan het probleem zijn?? het nummer werkt al jaren
Identificatie doorlopen voor Pay en Go + sim kaart op 2/5, bevestiging per email ok. Daarna 1973 gebeld voor toekenning tel nr (0471 enz.. = nummer voor de dochter). Dan maar via de webshop een abo full control besteld, per mail bevestiging van de aankoop op 2/5, maar.... alles blijft uit (onzichtbaar op mijn account, geen koppeling van het abo).

Wat blijkt nu: Proximus kent zelf een gsm nr toe (via tel 1973), blijkt na contact met de klantendienst op iemand anders zijn naam te staan, ondertussen 4 x gebeld, 3 weken verder, een 'dossier (29361914)', maar nog niets in orde. SIM kaart via identificatie aan mij gelinkt, toegekend GSM nr (door proximus !!) aan een andere account.

Begin volop gevoel te krijgen van 'kastje naar de muur' en geen oplossing voor een probleem dat proximus zelf heeft veroorzaakt (toekenning van tel nr), dus uiterst ontevreden..... en vooral veel poeha rond de identificatie, maar dit geeft ook niet echt vertrouwen....
Hoi,
Ik wil ook de prepaidkaart van mijn bejaarde moeder identificeren, maar blijkbaar is deze 'vervallen' en 'afgesloten' ???
Ik dacht dat dit moest gebeuren voor 29/05 ...
In de proximuswinkel in Turnhout weten ze hier ook geen raad mee, ze kunnen niet helpen, want ze weten het ook niet.

Voor een ander familielid die in het buitenland is en niet dadelijk terugkomt naar België heeft Proximus netjes de kaart terug vrijgegeven met het bijhorende crediet zodat ik deze heb kunnen identificeren.

Waarom kan dat dan niet met de kaart van mijn moeder ?
En waarom worden de kaarten al op voorhand geblokkeerd ?
Dag Kelly, heb je geen geldig EID of bankkaart, dien je deze te laten doen in een Proximus verkooppunt, kan met afspraak werken zo hoef je zeker niet te wachten! Groetjes, Nicky

Beste Nicky nee die heb ik niet vandaar mijn vraag

Daarnaast zo jammer dat alleen geabonneerde een sms voor identificatie kunnen sturen en niet ook Pay&Go klanten
Reputatie 5
Badge +3
Dag Kelly, heb je geen geldig EID of bankkaart, dien je deze te laten doen in een Proximus verkooppunt, kan met afspraak werken zo hoef je zeker niet te wachten! Groetjes, Nicky
Reputatie 6
Badge +3
Aan de andere kant van t stad kunnen ze je helpen zoals je zelf schrijft. Online zal blijkbaar niet lukken.
Beste menawn ik krijg mijn pay en co niet geidentificeerd me vader wilde het per sma doen omdat ik geen belgische legitimatie heb of bankcontact maar hij krijgt de melding dit kunt u alleen doen als u een abonnement van proximus hebt maar ia een gratis sms en verder kan niemand mij helpen behlve helemaal naar andere kant van stad lopen voor even indentificeren terwijl ik al mijn gegevens verder heb ingevuld wie lan mij helpen?
Reputatie 5
Badge +3
Dag Armelle, kan je eens proberen via een herlaadbeurt van 1EUR, via https://www.proximus.be/nl/id_cr_prepidentif/particulieren/producten/r-orphans/identificatie-van-je-prepaidkaart.html, groetjes, Nicky
Reputatie 6
Badge +3
hallo ik heb nieuw pay en go kaart gekocht als ik kijk op mijn account zie ik dat nr actief is maar als ik probeer te bellen of sms krijg ik melding dat kaart geblokkeert is ??????????
als ik me dan wil indentifieren via ed krijg ik fout melding van ed ?????
wat moet ik nu doen graag hulp
groetjes armelle


Indien de registratie via de website niet werkt (je gebruikt best Internet Explorer), kun je je identificeren in Proximus shops.
hallo ik heb nieuw pay en go kaart gekocht als ik kijk op mijn account zie ik dat nr actief is maar als ik probeer te bellen of sms krijg ik melding dat kaart geblokkeert is ??????????
als ik me dan wil indentifieren via ed krijg ik fout melding van ed ?????
wat moet ik nu doen graag hulp
groetjes armelle
Als ik mijn prepaid kaart wil identificeren, dan staat naam en adres al ingevuld (op iemand anders zijn naam) en ik kan dit niet veranderen.
Hoe kan dit geïdentificeerd staan op iemand anders zijn naam??
Geachte,

Ik bezit een Pay & Go kaart en ben in het buitenland gedomicilieerd, en gebruik hem dus tijdens mijn bezoeken aan België.

Het is onmogelijk mij te identificeren via de Proximus website, omdat die helemaal niet aangepast is aan Belgen in het buitenland : ik heb geen Bancontact-kaart want ik woon niet in België, en heb geen Belgische rekening, en ik heb géén elektronische identiteitskaart noch kaartlezer.
Ik wil mijn Pay&Go kaart ook helemaal niet op de naam van iemand anders zetten.
Ik kan ook niet langs een Proximus-winkel gaan omdat ik niet in België woon.

Ik wil deze kaart graag behouden omdat al mijn familieleden, vrienden en kennissen mij via dit nummer contacteren als ik in België ben.

Ik heb op 11 januari ll. een aangetekende brief geschreven aan Proximus met kopie van mijn Belgische identiteitskaart, van mijn paspoort en van mijn kaart van Belgische resident in het buitenland, en kopie van de verpakking van mijn Pay&Go kaart, in de hoop dat dit dan voldoende zou zijn als identificatie. Ik heb nooit een antwoord gekregen op deze aangetekende brief, en blijkbaar ben ik dus nog altijd niet geïdentificeerd.

Dit is hemeltergend.

Ik kan voorlopig niet naar België gaan, en waarschijnlijk wordt mijn Pay&Go kaart dan geblokkeerd.

Dank u wel Proximus.

Ik ben in bijna exact hetzelfde geval.
Woon niet in Europa, heb een Belgische (niet EID) identiteitskaart voor Belgen in het buitenland. Heb geen Bancontact voor top up. Ik ben deze zomer in België en wil een pay and go kaart kopen die ik twee maanden wil gebruiken in verschillende landen in Europa. Blijkbaar kan dit nu niet meer ?
Zie ik iets over het hoofd. Hoe gaat dit nu ? Gewoon winkel binnenstappen ? Graag advies ! Dank bij voorbaat.
Reputatie 6
Badge +3
Hey brugman,

Kan je ons het betrokken gsm nummer doorsturen via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679? Dan onderzoeken wij het voor jou.

Groetjes,
Lorentz.

Reageer