Beantwoord

Blokjes na pauze

  • 16 November 2017
  • 37 reacties
  • 852 Bekeken


Toon eerste bericht

37 reacties

Dat zal dan inderdaad waarschijnlijk alleen bij de v5 decoder gebeuren en niet bij de v5 compact.
Wel raar dat die klachten nu maar pas onlangs met de v5 gebeuren, zou iedereen dit nu hebben met een V5 ???
of zou dit echt een defect zijn aan de v5 !!!
De kans zit er altijd in, maar ik denk dat het iets complexer is en er ok andere redenen kunnen meespelen.
Reputatie 5
Badge +3
Ik wilde nog wat wachten en verder kijken hoe het zou gaan met een nieuwe decoder die ik dus nog niet heb en binnenkort wel zal krijgen.
Maar daarstraks kreeg ik een ingeven en ik dacht : ik ga toch even nog eens mijn decoder zonder stroom zetten en hem herstarten. Dat verliep zoals altijd vrij klassiek en zonder problemen. Maar blijkbaar was er ook een softwareupdate en nu heb ik het al vijf keren geprobeerd : mijn BLOKJES ZIJN WEG! Was het dan toch een softwareprobleem?


Welke SW update?
De laatste versie was NTE_6.32.3.38 of er moet heel recent een nieuwe uitgekomen zijn!
Reputatie 6
Badge +2
Ik heb vandaag afgehaald exact hetzelfde type decoder die ik al had, en daar staat op : TV Decoder V5 Swap CISCO Box SD/HD with DVR. Wat had ik dan? Nu heb ik dezelfde. Voor mij is dat redelijk compact gewoon omdat ze toch wel kleiner zijn dan mijn oude decoder waarop Proximus geen software meer op kon of wilde zetten.

Welke software update? Ik weet dat niet. Kan ik dat ergens zien?
Mijn vastellingen zijn gewoon de volgede :
- ik werd door Proximus aangemaand om mijn oude decoder met HD te vervangen door een nieuwe, en dat werd dan een V Swap .....
- na installatie van dat ding kreeg ik blokjes als ik het beeld van een liveuitzending pauzeerde en dan verder wou gaan
- voor die blokjes had ik zeker drie contacten met de helpdesk van Proximus die eigenlijk geen oplossing aanboden
- ondertussen kreeg ik hier op het forum bericht van iemand van het proximus team dat ze mij een nieuwe decoder zouden opsturen
- maar een tweetal dagen geleden deed ik toch nog eens wat mij altijd wordt gezegd : stroom van de decoder, terug stroom ..... Tijdens dat proces zag ik op het scherm van de decoder buiten allerhande andere dingen het bericht dat de software werd geupdated. Daarna waren mijn blokjes weg en ik dacht dat het gewoon te danken was aan een softwareupdate.
- dus eigenlijk heb ik vandaag een goede decoder (die eerst wel blokjes gaf) door hetzelfde type decoder vervangen (en die geeft ook geen blokjes)

Maar naar welke SW- versie dat weet ik langs geen kanten. Eigenlijk zouden de mensen van Proximus dat moeten weten. Is de software tussen ik denk 15 november en 19 november aangepast?
ik weet niet of dit nog klopt

Decoder software versie opvragen V5 decoder en V5 compact:
• druk op van de afstandsbediening
• scroll beneden ▼(1x)
• scroll rechts ► tot aan symbool + druk op [ok]
• scroll naar beneden ▼ tot + druk [ok]
• scroll beneden ▼ tot + druk [ok]
en daar kan je o.a. de software versie aflezen
Reputatie 6
Badge +2
Maar alles werkt weer, en dat is het voornaamste.
En bedankt allemaal voor de hulp.
ik weet niet of dit nog klopt

Decoder software versie opvragen V5 decoder en V5 compact:
• druk op van de afstandsbediening
• scroll beneden ▼(1x)
• scroll rechts ► tot aan symbool + druk op [ok]
• scroll naar beneden ▼ tot + druk [ok]
• scroll beneden ▼ tot + druk [ok]
en daar kan je o.a. de software versie aflezen


❗️Het probleem bestaat nog altijd, dat als je in een bericht iets plaatst op het forum dat tussen

staat , verdwijnt na het posten
❗️
Reputatie 6
Badge +2
Na op wat knopkes te hebben gedrukt kom ik bij "systeeminfo" en daar staat inderdaad de softwareversie zoals hierboven werd vermeld : NTE_6.32.3.38
Reputatie 6
Badge +2
Na herhaaldelijke problemen allerhande met proximus tv is gisteren een happy house uitgevoerd door een technicus en die heeft een mini decoder v5 geinstalleerd. Waarom? Met het vorige model v5 waren er te veel klachten volgens de technicus.
Reputatie 6
Badge +2
Ik begrijp dat allemaal wel, en het zal wel beter zijn zonder harde schijf. Maar ondertussen heb ik wel drie maanden gesukkeld met de TV decododer V5 Swap CISCO BoxV Dec SD/HD with DVR , dat is dan blijkbaar nog eentje met harde schijf. Ik heb deze dan ook nog eens moeten inwisselen voor hetzelfde model. Vanaf 8 januari ben ik beginnen noteren en had ik dan liefst 10 "storingen" die ik altijd zelf kon oplossen (herstarten kan ik ondertussen ook wel zonder hulp van de helpdesk).Gisteren zegt dan iemand van Proximus mij dat dat model van decoder eigenlijk niet goed is en veel problemen veroorzaakt, en plaatst hij een mini. Testen ze dat dan niet voldoende bij Proximus alvorens die aan te kopen?
Reputatie 6
Badge +2
In toeval geloof ik niet echt, dus zal ik tegenslag gehad hebben!

Reageer