Vraag

Bijlagen

  • 24 September 2018
  • 3 reacties
  • 589 Bekeken

Goeie avond

Door dat ik bezig ben met verbouwingen verstuur ik heel wat e-mails met bijlagen.
Nu is mijn probleem dat ik bij het selecteren van vier foto's al de melding krijg dat de server deze niet kan versturen.
Bestaat er een mogelijkheid om grotere hoeveelheid data te versturen? Dit dan wel via mijn email en niet met één of andere tool waar ik eerst alles moet uploaden.
Alvast bedankt.

Groeten Peter

3 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Het beste wat je kan doen is al je foto's comprimeren in een archief met behulp van 7zip (gratis): https://www.7-zip.org/download.html en dan deze door sturen via mail. Wanneer je een mail met te grote bijlages doorstuurt dan kan dit bij de ontvanger er voor zorgen dat deze geen mails binnenkrijgt omdat er een timeout optreed voor het binnenhalen van een mail met grote bijlages.
zou er veel compressie mee gemoeid zijn door foto's te zippen denk je, of mss is dit wat afhankelijk in welk format de foto's staan, in ieder geval is het niet de moeite om jpeg te zippen naar wat ik persoonlijk ervaart heb.
Reputatie 6
Badge +3
Het is natuurlijk ook afhankelijk van in welk formaat de foto's gemaakt zijn. Hoe betere kwaliteit hoe meer opslagruimte een foto inneemt. Wanneer je de .7z compressie gebruikt kan je de bestandsgrootte enorm verkleinen.Klopt als je in jpeg verstuurd valt de grote wel mee. Het hangt natuurlijk ook af hoe gedetailleerd de foto's moeten zijn (meer kwaliteit) voor details te kunnen zien.

Reageer