Beantwoord

Bbox-2 vervangen

  • 25 March 2018
  • 30 reacties
  • 19272 Bekeken


Toon eerste bericht

30 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Gewoon bellen naar de helpdesk, leg je probleem uit en je zal sowieso een omruiling krijgen naar bbox3.
Zeg hen dat be alles al geprobeerd hebt (resetten, enzovoort...)
Desnoods zeg je zelf nog eens extra dat je denkt dat de oorzaak bij de bbox2 ligt.
Valt die verbinding met internet ook weg als je laptop/pc rechtstreeks verbonden is met een netwerk utp kabel .
Met een bbox3 heb je natuurlijk nog het voordeel dat je uw pc of andere toestel op de minder bezetten 5.0 wifi zou kunnen gaan. Maar moest ik in uw geval zijn zou ik toch al beginnen met de bbox2 te vervangen door een bbox3.
Heb je de bbox2 al eens heropgestart door zijn spanning 5 sec te onderbreken, om te zien of het eventueel beter wordt, maar als je veel buren hebt dichtbij die op 2.4 wifi zitten dan heb je al veel kans van gestoord te worden.
Reputatie 3
Badge +1
Wij hebben meer en meer voor dat de verbinding met de modem plots wegvalt. Dan duurt dat een aantal minuten alvorens er terug verbinding is met de bbox. Wij hebben hier een heleboel buren met een netwerk dicht bijeen.
Maar het is echt vervelend aan het worden. Mijn pc staat op 1 meter van de box en toch nog verliest hij signaal.........
Soms gebeurt het dat ik aan het werk ben en dat mijn echtgenote haar pc opstart en dat de verbinding wegvalt tussen alle pc's en de modem..............
@jhl,
Je hebt blijkbaar nog een bbox2 dan kun je ze best laten omruilen, hoe je hiervoor moet tewerk gaan staat > hier beschreven
Nu is het zo dat je probleem daarom nog niet met 100% zekerheid zal opgelost zijn door een bbox om te ruilen want als je bv problemen hebt over een wifi-2.4 verbinding dan kun je die even goed hebben met een nieuwe modem omdat die 2.4 GHz band druk bezet is en je last kunt hebben op die manier van naburige wifi signalen en kan eventueel verholpen worden door te proberen met je bbox in te stellen op verschillende wifi kanalen bv eens op kanaal 1 of op kanaal 6 en je kunt ook nog proberen op kanaal 11.
De bbox3 heeft ook nog het voordeel dat je ook op wifi-5.0 kunt werken indien je toestellen deze band ondersteunen en niet te ver opgesteld staan van de bbox3 want het 5.0 GHz signaal verzwakt veel vlugger dan het 2.4 GHz signaal maar de 5.0 heeft dardoor het voordeel dat hij veel minder kan gestoord worden door naburige wifi-5.0 signalen.
Maar als je een bbox2 hebt is het sowieso beter van die te laten vervangen door een bbox3 en dan afwachten of je probleem hiermee opgelost is en indien niet moet er dan verder uitgezocht worden wat de reden daarvan is, maar dat zie je dan wel als het zo ver is ....
Reputatie 6
Badge +3
Née niet zomaar een winkel binnenstappen, bel naar de helpdesk en vermeld je problemen.



Is uw toestel defect?
Modem

Kunt u niet meer surfen? Controleer dan eerst of de modem nog werkt. Lukt surfen hierna nog niet, bel dan naar onze technische dienst om het probleem te analyseren en op te lossen. Eventueel vervangen we gratis uw modem.

Contacteer onze technische dienst op het gratis nummer 0800 22 800.

Kies een afhaalpunt waar u de nieuwe modem wilt ophalen.

U ontvangt een sms’je zodra uw nieuwe modem beschikbaar is in het afhaalpunt. Als u voor 19u belt (van maandag tot donderdag), dan is het toestel de volgende dag al beschikbaar (behalve op maandag).
Ga naar het afhaalpunt om uw nieuwe modem op te halen. Breng zeker uw identiteitsbewijs en de oude modem mee (met kabels, maar zonder andere toebehoren).

Reageer