Beantwoord

Apple Watch series 3 Cellular

  • 13 September 2017
  • 35 reacties
  • 16033 Bekeken


Toon eerste bericht

35 reacties

Vraag me inderdaad af wanneer deze hier via Proximus beschikbaar zal zijn.
Hallo Ann, ja, alles functioneert perfect en het toestel is razendsnel maar voorlopig zonder de 4G functie 🙂 .
Van zodra de Belgische Providers het gaan ondersteunen kan je de 4G functie simpelweg activeren in de Apple Watch App.

Ik heb ook een mail gestuurd naar Eric Jue ("Senior Vice-President Product Manager Apple Watch 4G) met mijn vraag of het al mogelijk was om een Apple Watch 4G te kopen in een ander Europees land zoals Frankrijk (Duitsland, UK) om dan later de 4G functie te activeren van zodra het in België mogelijk is......

Dit is zijn persoonlijk antwoord:

Hi Marco,

To cover the LTE and UMTS bands used around the world, Apple Watch Series 3 (GPS + Cellular) comes in three regional models – Americas, China, and Europe/Asia Pacific. The cellular bands supported by each model are listed here: Apple Watch - Carriers - Apple. The European model works across the EU. You can use all features of Apple Watch Series 3, except cellular until your carrier offers service in Belgium.

Best,
-Eric

Conclusie: je kan hem gerust al kopen in Europa, en later activeren...... of gewoon afwachten tot wanneer de Watch 4G hier in België officieel verkocht wordt.


Het ligt niet enkel aan Apple, de Belgische mobiele providers hinken steeds acherop. Ik ben er vrijwel zeker van dat er al zakelijke gesprekken zijn geweest tussen Apple en de providers omtrent de Apple Watch 4G, maar zoals steeds zijn wij hier in België niet van de snelste wat nieuwe technologieën betreft. Kijk maar naar VoLTE en VoWifi, visual voicemail, “NumberSync” optie, enz.....

mvg, Marco
Marco S, How does your French apple watch funtion? Werkt t zoals hierboven beschreven? Benieuwd! Ann
Ik wacht ook met smart op support voor de Watch3 LTE. ...

En misschien kunnen ze ook voor de 10de verjaardag van de iPhone ook es beginnen VisualVociemail ondersteunen ?
ik heb zonet de Apple Watch 4G besteld in Frankrijk met afhaling in de Apple Store op 22 september 2017. Geen enkel probleem bij de bestelling. Nu enkel afwachten wanneer ze de Apple Watch 4G in België gaan ondersteunen.... 🙂
Jammer dat zo'n innovatief landje als België toch steeds achterop moet hinken wat deze zaken betreft zoals eSIM waar al jaren over gesproken wordt. Ik ben ook geïnteresseerd in de Apple Watch Series 3 met een LTE-chip. Blijkbaar zullen deze ook de enige modellen zijn in een keramieken behuizing, wat een spijtige zaak is.
2 interessante linkjes (Engelstalig) met meer info over de aankoop van een nieuwe Apple Watch 4G:

- https://www.imore.com/yes-you-can-buy-apples-gps-cellular-apple-watch-and-use-it-without-lte

- https://www.imore.com/your-european-apple-watch-wont-work-us-carrier

* Als je echt geen geduld hebt, dan zou je dus in principe al een Apple Watch 4G kunnen kopen in Duitsland of Frankrijk die ook dezelfde 4G Frequentiebanden 3, 7, 20 ondersteunen zodat je de Apple Watch 4G in de toekomst bij een Belgische provider kan gebruiken van zodra deze extra dienst beschikbaar wordt. Hou er wel rekening mee dat je niet in Europa zal kunnen roamen met je Apple Watch 4G. De Watch 4G zal enkel functioneren met je eigen nationale provider in België. Dit is wel een afknapper.

(zie draadje hierover: https://www.reddit.com/r/apple/comments/702a5b/apple_support_confirmed_watch_3_has_no_roaming_no/)

(link met info over frequentiebanden: http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/132/4g-frequentiebanden-lte-frequentiebanden)
De Apple E-sim is een chip op het moederbord en zou door je provider geactiveerd kunnen worden. De Apple Watch en je iPhone delen dan hetzelfde nummer. Providers kunnen de mogelijkheid bieden om dit te activeren voor een klein bedrag per maand (€5) bv. Dit houdt dan in dat de Apple Watch ook gebruik kan maken van je iPhone data-bundel en belminuten.

Het is eigenlijk niet veel anders dan een duo-simkaart maar dan beiden actief op iPhone en Apple Watch.

Goed om weten is dat de provider "Orange" Frankrijk deze mogelijkheid al gaat aanbieden bij de lancering vanaf 22 september 2017.

Wie weet dat deze extra optie bij Orange België sneller geactiveerd zal worden.

De vraag is: Wie innoveert en gaat het snelst en als eerste de Apple Watch LTE (4G) ondersteunen? 🙂
Vroeg ik me inderdaad ook al af...
Ik hoor immers daarnet bij Switch dat het gerucht de ronde doet dat het misschien pas 2018 zal zijn voor de onderhandelingen rond zijn 😞
Ook ik ben zeer geïnteresseerd. Ook: zal een Franse/Duitse watch werken in België eens de onderhandelingen voorbij zijn?

Reageer