Skip to main content
Ik had gebeld naar de proximus winkel in mijn buurt maar die wist geen oplossing dus die zeiden dat ik moest bellen naar het gratis nummer 1927. Ik heb expliciet nog gevraagd of het zeker een "gratis" nummer was en ze verzekerden mij dat het echt wel een gratis nummer was, nu heb ik naar daar gebeld en is mij toch een bedrag aangerekend, ik vind dat als iemand vertelt dat het een gratis nummer is, dat ze of 100% zeker moeten zijn of geen foute informatie moeten doorgeven. Is er een manier waardoor ik mijn geld kan terugkrijgen daarvoor. MVG Tom
Ter info:

Ter info: wetgeving

http://www.bipt.be/public/files/nl/915/2410_nl_ar_num.pdf

Art. 64. De nationale korte nummers uit de reeks 19XX kunnen door de entiteiten zoals bepaald in artikel4,1°,gebruikt worden voor interne toepassingen die nauw verbonden zijn met de directe exploitatie van hun dienstenaanbod of dat van de betrokken commerciële partners.

Het eindgebruikerstarief voor oproepen naar deze nummers is nooit hoger dan het standaard eindgebruikerstarief dat de abonnee aangerekend krijgt van zijn operator voor een standaardgesprek.


Dag JustTom, bezorg je mij klantgegevens voor nazicht? Grt, HeidiE
Heb hier net hetzelfde voor. Op factuur 1,28 euro te betalen voor oproep naar hun eigen 'gratis' nummer dat ik in de proximuswinkel had gekregen. omdat het via dat nummer sneller zou gaan als je belt (ook niet waar, zunne)
2 dagen geleden had ik een vraag over mijn factuur, lijkt me dan toch logisch dat ik in het keuzemenu facturatie kies. Na 42 min kreeg ik iemand aan de lijn en na max één minuut werk ik op wacht gezet. Na nog eens 20 min kreeg ik dezelfde persoon aan de lijn die me dan doodleuk vertelde dat ik naar de financiële dienst 1927 moest bellen. Ze zei idd dat dit gratis is, maar ik ben bang om ook daar meer dan één uur aan de lijn te hangen en te betalen. Vandaar mijn vraag : is 1927 de financiële dienst? En kan ik dat nummer zo maar bellen met een gewoon toestel?
Ter info:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bill_transfer/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/factuur-en-betalingen/betalingsmethode/hoe-betaalt-u-uw-factuur-of-aanrekening.html



P.S.

19xx nummers zijn nummers die netwerkoperatoren gebruiken voor "eigen diensten" = eigen diensten zijn enkel bereikbaar vanaf hun eigen netwerk (een dergelijk nr kan niet bestaan of een andere functie hebben op een ander netwerk)

En kan ik dat nummer zo maar bellen met een gewoon toestel = ja

&

oproepen naar 19xx nummers worden max. aan nationaal tarief aangerekend (d.w.z. zij zijn niet noodzakelijk gratis)
bijkomende info > pagina 23 / 4.c.

> http://www.bipt.be/public/files/nl/789/758_nl_decision_brio_2005_qualitatif_14-12-04_nl.pdf
Beste, in deze gevallen vindt u terug wanneer het bellen naar 1927 van toepassing is. https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bill_transfer/particulieren/welkom-bij-support/myproximus-en-facturen/factuur-en-betalingen/betalingsmethode/hoe-betaalt-u-uw-factuur-of-aanrekening.html

Je kan dit nummer zowel van gsm als vaste lijn contacteren. Dit is in beide gevallen een gratis nummer. Groetjes Freya

Reageer