Skip to main content

Wifi valt steeds weg

  • August 27, 2012
  • 2 reacties
  • 1017 Bekeken

In december ben ik overgeschakeld van mobistar naar Belgacom.

Digitaal tv, internet en gsm in 1 MAxi-pakket.

sindsdien heb ik niets dan miserie.

Mijn wifi valt gedurig uit en vooral in het weekend. Uiteraard de moment dat ik op mijn computer moet zijn!

Na verschillende keren dit mee te maken komt er dan toch eens een technieker kijken en die stelt dat ik mijn modem verkeerd ingesteld heb.

Als ik vriendelijk antwoord dat de Belgacom technieker hem geinstalleerd heeft ligt het plots aan de update.

Na de "update" werkte het internet weer, enfin even toch.

Ondertussen werd mijn modem al gereset heb ik alles opnieuw moeten instellen met behulp van een vriendelijke belgacom-medewerker die inderdaad iets zag aan de lijn.

Enige tijd later het zelfde probleem...

Terug contact met Belgacom, volgens hen zitte er te veel modems op het zelfde kanaal dus ik moet mijn kanaal veranderen. Is dus ook gebeurd en toch valt nog steeds mijn internet weg. Met mijn windows phone kan ik zoizo al niet op Fon-belgacom dus die is nu helemaal nutteloos thuis

Ik ben echt heel teleurgesteld en denk eraan om een klacht in te dienen. Mijne hele schoolwerk heb ik elders moeten laten doen (kost geld) terwijl ik thuis een perfecte en nieuwe maar draadloze printer heb. Die natuurlijk zonder draadloos internet geen knijt doet. Volgende week start de school terug (volwassenonderwijs) en moet mijn internet werken.

Overigens vind ik het absoluut niet kunnen dat een modem zo vaak moet veranderen van kanaal? Ik heb niemand zoveel zien sukkelen met zijn internet verbinding.

Belgacom, zorg dat mijn probleem weg is

Anders ben ik WEG!!!

Iemand een oplossing of tips waar ik een klacht kan indienen?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

2 reacties

Elsa
  • August 27, 2012
Je zou kunnen je laptop aansluiten met een utp netwerkkabel om te testen of je internet verbinding dan nog wegvalt.

Als het dan in orde is moet je het zeker gaan zoeken in het wifi gedeelte, dan zou je eventueel met je laptop eens naast je modem bbox kunnen gaan zitten en zien of hij dan nog wegvalt want je ontvangstniveau waar je normaal zit is mss te laag.

Je kan ook met een programmatje kijken of je wifi kanaal niet te veel gestoord is door andere die er in vallen

• Controleren of je wifi kanaal gestoord wort met InSSIDer bron: http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox2wifichannelchange

groetjes, Elsa


  • August 28, 2012
Hallo Valerie,


hetgeen Elsa voorstelt, zijn inderdaad al een paar goede testen.

Als het enkel het draadloos is dat wegvalt, zou je in principe het probleem moeten kunnen oplossen door een ander draadloos kanaal in te stellen op de modem. Het kan zijn dat je verschillende kanalen moet uittesten eer je een kanaal vindt waar geen storingen op zijn. (werkwijze : http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/internet/thuis-surfen/draadloos-internet/a_id/10218/ )


Indien je via kabel ook problemen hebt met het internet, mag je me via privé-mailbericht even je Belgacom lijnnummer doorsturen zodat ik je lijn kan nakijken.


Mvg

Eva van Belgacom