Onlangs bestelden wij Belgacom TV + Internet voor onze nieuwe woonst. Dit werd vorige vrijdag geïnstalleerd, maar we merkten al op (toen de technieker nog ter plaatse was) dat we geen HD-beeld kregen. Hierop kregen we slechts een vaag antwoord waaruit we niet konden opmaken of het normaal was, nog goed ging komen of gewoon buiten de technische kunde van onze technieker lag.
Na wat rondsurfen dit weekend, merkten we dat we wel degelijk HD zouden kunnen ontvangen, mocht er geen ADSL-lijn zijn aangesloten in plaats van de gevraagde VDSL-lijn. Waarom zit er een HD-decoder in onze bestelling inbegrepen maar wordt HD-beeld niet mogelijk gemaakt bij installatie? Een telefoontje met uw technische dienst leerde ons dat deze omschakeling slechts een kleinigheid is, maar ons wel een eenmalige overschakelingprijs van 50 euro zou kosten.
We hadden liever meteen gekregen wat we bestelden toen de technieker ter plaatse kwam en vinden het dan ook onzin dat we een overschakelingkost moeten betalen. Is dit wel degelijk de gebruikelijke procedure bij elke nieuwe Belgacom-TV klant, dat de mogelijkheid tot HD niet wordt ingeschakeld om dan enkele dagen later opnieuw een technieker te laten uitrukken en een extra kost aan te rekenen?
(een extra gefronste wenkbrauw toen we aan de telefoon te horen kregen dat deze omschakeling ons ook sneller internet zou opleveren, geen 7Mbps meer maar wel degelijk 30Mbps. Bij mijn weten zat in ons bestelde pack Internet Favorite, wat sowieso een snelheid van 25Mbps zou moeten opleveren...)
VDSL-aansluitingskost voor nieuwe klant?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.

