Eerst ter info: Ik gebruik BBX2 met 2 Tv's waarbij signaal overdracht gebeurt via 2 PLC-adapters
Raar maar waar, wanneer het avond word dan beginnen de storingen op 1 van mijn twee TV's.
Beeld komt in blokje en blijft soms enige tijd stil staan.
Middelste lampje op PLC komt dan soms ROOD
De 2 PLC's zitten in stopcontacten die NIET tot de zelfde elektrische kring behoren
Dus PLC 1 voor Tv 1 zit in laaste stopcontact van kring A. ( Heden met de reeds nieuwe decoder .)
PLC 2 voor Tv 2 zit in éérste stopcontact van kring B. ( Met de oude decoder versie )
Met Tv 1 altijd het probleem wanneer het avond word , zelfs ondanks de nieuwe decoder ( probleem bestond reeds met de vorige oudere decoder ). Verder zit op kring A geen enkele verbruiker.
Opnieuw BBX heropstarten en heropstart van Decoder enz.... brengen geen oplossing.
Wat mij wel soms een oplossing bied is dat ik de PLC in een ander stopcontact plaats een tweetal meter verder.
Dit stopcontact is er dan wel één van nog een andere kring zijnde kring C, waar er wel nog andere verbruikers inzitten.
Op deze manier kan ik dan wel genieten van mijn 2de Tv maar met een kabel die zo niet kan blijven :-)
Benieuwd of hier iemand reeds ervaring mee heeft?
M.v.g
J-M
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.