Skip to main content
Beantwoord

TV blijft hangen bij opstarten decoder

  • April 11, 2016
  • 22 reacties
  • 3333 Bekeken

Na opstarten van decoder en TV krijg ik volgende vermelding :
"gelieve even te wachten proximus TV is aan het opstarten"
deze vermelding blijft zelfs nadat beeld en geluid werken maar decoder kan niet gebruikt worden (bv schakelen van tv kanaal is onmogelijk).
opnieuw opstarten van decoder kan soms werken maar meestal moet modem/decoder herstart te worden, wat de nodige tijd vraagt
dit euvel komt sporadisch voor (1x 2maand) maar is irritant
iemand een idee ?

Beste antwoord door Wim VL

Met de huidige instelling zou je dit zo goed als niet meer mogen krijgen.

MVG,

Wim
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

22 reacties

Elsa
  • April 11, 2016
Heb je devolo's (of gebruik je een andere draadloze oplossing zoals wifi bridge) staan tussen je decoder en bbox modem, die zouden eventueel ook voor zo'n sporadisch probleem kunnen zorgen. Ander moet je eens naar de helpdesk bellen 0800 22 800 (7/7 tot 22u) of ze daar ergens iets terugvinden in de logging.

  • Auteur
  • Rising star
  • April 11, 2016
Neen ik gebruik kabels voor aansluitingn van modem naar decoder

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • April 11, 2016
Dag Daniel,

indien je me via privé je vaste lijnnr of klantennr geeft controleer ik je situatie.

MVG,


Wim

  • Auteur
  • Rising star
  • April 12, 2016
Hallo Wim

mijn klantnr : ---

mvg

Edit Wim: klantnummer verwijderd. Voor privébericht te versturen: link gebruiken in post van Elsa

Elsa
  • April 12, 2016
Best zo'n gegevens via privé bericht versturen om misbruiken te voorkomen
Privé bericht sturen aan Het Proximus Team

  • Auteur
  • Rising star
  • April 12, 2016
ok bedankt
heb klantnr prive opgestuurd naar Wim VL
mvg

  • Auteur
  • Rising star
  • April 14, 2016
hallo Wim

heb je mijn situatie reeds bekeken ?

jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • April 14, 2016
Daniel

Heb je dit probleem op beide decoders ?

Na nazicht van je lijn is gebleken dat deze kwalitatief volledig in orde is . Ik vermoed dan ook dat het probleem toch zijn oorsprong zal vinden tussen modem en decoder

Mss eens een andere kabel proberen tussen modem en decoder

Mvg

Jonathan

  • Auteur
  • Rising star
  • April 14, 2016
Johan,

Mijn installatie :
1 kabel van modem naar decoder (living)
1 kabel van modem naar switch (1000), 1 kabel van switch naar decoder (keuken) en 1 kabel van switch naar smart tv
Denk dat probleem niet in de kabels ligt, maar voor de zekerheid zal ik een losse kabel trekken en zien wat er gebeurt.
Ik informeer je zorap mogelijk
mvg

Techno Turlinckx
Forum|alt.badge.img+1
Wat voor type decoder heb je?

  • Auteur
  • Rising star
  • April 15, 2016
2x BGC TV Decoder V5 Cisco 116
Modem : B-box 3 Sagemcom
mvg

Elsa
  • April 15, 2016
Kan je beide decoders gewoon eens niet verwisselen van plaats om te zien of je probleem meeverhuisd of niet.

  • Auteur
  • Rising star
  • April 15, 2016
Dit heeft weinig zin daar beide decoders zeer traag opstarten en soms blijven hangen, maar ik probeer het
mvg

Elsa
  • April 15, 2016
Oei, sorry ik had het verkeerd geïnterpreteerd ik dacht dat je het probleem maar bij één van de twee decoders had.

  • Auteur
  • Rising star
  • April 16, 2016
hallo Jonathandr

met huidige installatie opstart van TV (tijd gerekend van aanschakelen decoder tot volledig gebruik van decoder) :
keuken : 2'22sec
living : 2'27 sec

losse kabel getrokken tussen modem en switch decoder keuken : 2'30sec

m.a.w. de kabels zijn ok

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • April 16, 2016
Dag Daniel,

hoe zet je de decoders precies uit en aan?

MVG,

Wim

  • Auteur
  • Rising star
  • April 16, 2016
Hallo Wim

aan en uitzetten gebeurt met afstandsbediening van Belgacom.
decoders gaan in diepe slaap 1h na uitzetten
(TV keuken ingeschakeld van 12.30 à 14 en 18.00 à 23h, TVliving ingeschakeld van 19.30 à 23h
mvg

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • April 16, 2016
Kan je dan eens naar instellingen/systeem/sluimerstand gaan en daar sluimerstand afzetten en opnieuw testen?

  • Auteur
  • Rising star
  • April 16, 2016
Instellingen van diepe slaap naar normaal gebracht, en tijdsinterval voor sluimerstand gedeactiveerd.
Decoder start onmiddellijk op
Dit wil ook zeggen dat decoder meer electriciteit verbruikt tijdens dode uren !

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • April 16, 2016
Inderdaad. Maar het is ofwel minder elektriciteitsverbruik en langer wachten met opstarten ofwel het omgekeerde helaas.

MVG,

Wim

  • Auteur
  • Rising star
  • April 16, 2016
ok maar dit lost nog altijd niet mijn probleem op dat "gelieve even te wachten proximus TV is aan het opstarten" soms blijft hangen

mvg

Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • Antwoord
  • April 16, 2016
Met de huidige instelling zou je dit zo goed als niet meer mogen krijgen.

MVG,

Wim