Skip to main content

Teletext: VIER en soms op VIJF-tv-----Opname - en + tijden !

• February 17, 2014
  • 0 reacties
  • 889 Bekeken

Ben nu een twee weken bij belgacomTV, internet en vaste telefoon (pack)

1- Heb gemerkt, na onderzoek en paniek van echtgenote , dat teletekst op VIER (en VIJF-tv soms) niets doet en gewoon het TV beeld blijft staan, echter, je kan niets meer bediienen op de afstandsbediening, alles lijkt vast te zitten.

Oorzaak: Foutief wordt pagina 000 van teletext aangeroepen, en die bestaat niet. Standaard dient elke start van TeleText naar pagina 100 te gaan, dat is dus een BUG in de software/(of een andere reden , die gewone TV toestellen toch niet voor hebben hoor)

Voorlopig rondwerken= als je géén TT pagina krijgt, tik dan 100 in op je afstandsbediening, en FLOEP, daar is je TT

2- een andere 'onhebbelijkheid' en fout (vind ik) is dat je voor opnames, je kan kiezen tussen 'jou voorkeuren van 5 min voor en 30 min na de theoretische tijd', of die aanpassen.

a) 'jou voorkeuren' bestaan niet, het is zo door Belgacom gekozen en vaste instelling (nergens een optie in persoonlijke instellingen om dat aan te passen)

b) als je dan die tijden aanpast (8 extra stappen, niet meegerekend de stapjes per tijdsprongwijziging), dan is dat slechts voor die ene programmatie..., nergens wordt de vraag of optie geboden 'enkel deze opname, of vastleggen als nieuw default'?

Dan komt het. Je wil deze zaken melden via de gewone kanalen (want op website kan je nergens die zaken terugmelden), dus bellen naar Belgacom, welke dienst ???, storingen is de enige die verband lijkt te hebben met technische problemen. Kontakt: ze snappen er de ballen van..., je moet bij de BelgacomTV zijn..., ze gaan die dienst verwittigen om terug te bellen....

Dag jan ! ,die dienst(denk ik toch) sturen een sms dat alle problemen (oplossingen) op de website te vinden zijn, ik moet maar eens goed kijken !

Een dag later een SMS, 'hopen dat je tevreden was met de tussenkomst van de helpdesk, en indien niet bellen naar 0800..., het gewone algemene nr van Belgacom', om te lachen en wenen tegelijk ( men wil de indruk geven dat ze hun helpdesk opvolgen, maar geen kat die er zich iets van aantrekt, heb ik de indruk tot nogtoe), weet zelfs niet of mijn uitleg over de opnametijden wel tot bij de programmeers van BC-TV geraakt zijn)

DUS , géén mogelijkheid om dergelijke dingen te melden ( ik spreek zelfs niet van een klacht, maar gewoon melden dat er bugs zijn, en of verbeteringen mogelijk zijn.), DUS(2) maar verder werken met buggy software, en per opname 8 overbodige stappen om eigen tijden in te geven( die dan soms niet eens blijken te kloppen!, er wordt toch hun eigen default gebruikt);

Na contractuele periode toch eens flink overwegen om andere provider te nemen (een van de redenen= bij Belgacom TV , staat duidelijk dat alle regionale zenders van de kempen en limburg en antwerpse aangeboden worden..., het is er maar één van die 19 , dat is dus misleidend)

- De kwaliteit van TV is wel goed , ook het koppelen van de bediening decoder en TV zelf is goed.( buiten die TeleText, die mijn vrouw nogal veel gebruikt, dus alles OK)

- Internet werd als snelheden 30/3 (theorie)abonnement afgesloten, met de (BC) realiteit van 15/1,5(Download/uploadsnelheden). De echte praktijk is wel meer 6 a 10 down en 1,5 up..., daar is mee te leven als het niet erger wordt ( en ja de lijn zou een VDSL2 zijn, zo zegt men mij toch !, had trouwens al de juiste kontaktdoos op de entree van belgacom telefoon , dus enkel die VDSL splitter erin naar B-Box3, enz)

Hopelijk heeft er iemand iets aan deze uitleg, vooral dan de Teletekst perikelen.

groeten

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.