Skip to main content

server uitgaande post (SMTP) = skynet.be blijft OFFLINE staan

• June 21, 2012
  • 5 reacties
  • 3768 Bekeken

Beste,

gisteren een nieuwe computer gekocht (MacbookPro) en na het installeren kunnen wel mails ontvangen worden maar niet verstuurd.

Bij de accountinfo staat als server uitgaande post SMTP : skynet.be en relay.skynet.be met tussen haakjes offline.

Hoe krijg ik dit online?

Met vriendelijke groeten

(fb285997 en ma329443)
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Elsa
  • June 21, 2012
Ik weet niet of je er iets aan hebt maar op ricy's blog vind je wat info omtrent e-mail instellingen

surf naar http://bgctv.skynetblogs.be/#email

daar staat o.a te lezen

1. relay.skynet.be op poort 25, geen SSL/TLS ingeschakeld, geen SMTP paswoordverificatie vereist.
Deze manier zal enkel functioneren indien je met je computer verbonden bent
op een Belgacom-internetverbinding.

enz.....

Elsa

• Auteur
  • Apprentice
  • June 21, 2012
Dank je wel Elsa en Xenne voor de snelle reactie. Op poort 25 zetten, geeft tot nog toe geen resultaat ook niet op poort 587 (met SSL/TLS) trouwens.

Ik ben verbonden (via BBOX-router) op MIJN Belgacom-internet (en niet dat van de buurman).

Nu probeer ik nog eens de bbox af te zetten en weer in te schakelen.

Groeten

• Auteur
  • Apprentice
  • June 21, 2012
Bbox is nu terug aangeschakeld. Mail versturen lukt nog steeds niet als was aanvankelijk skynet.be niet meer als offline aangeduid, maar ondertussen weer wel.

De foutmelding luidt : Time-out van de verbindingen met de server 'relay.skynet' via de standaardpoorten.

Selecteer een andere server uit de lijst. (maar in de lijst staat enkel relay.skynet.be; poort staat op 25).

Groeten

Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • June 21, 2012
Ben je zeker dat poort 25 niet geblokeerd staat in je router?

192.168.1.1 -> advanced settings -> firewall -> op wat staat hij ingesteld??

En als je onder firewall gaat naar access control moet daar ergens poort 25 tussen de lijst staan van allowed.

• June 22, 2012
Hallo land,

Wanneer je een emailaccount instelt in het programma Mail van MacOS X, zal deze de uitgaande mailserver (SMTP) configureren met een beveiligde verbinding. Deze configuratie verhindert de goede werking voor het versturen van email. Je moet handmatig de instellingen van dit programma aan te passen, als volgt:

- Open Mail. Ga naar Mail - Voorkeuren.

- Ga naar het tabblad Accounts en klik op de selectielijst voor de uitgaande email.

- Kies voor wijzig serverlijst. Ga naar het tabblad geavanceerd.

- Stel dit scherm zo in dat gebruik aangepaste poort aangeduid staat, en u vult er 25 in.

- Alle andere opties moeten uit staan. Klik hierna op OK.

- Sluit dit scherm met het rode bolletje.

- Probeer een nieuwe email te versturen. Alle nog resterende emails in Outbox moeten verwijderd worden.

Met vriendelijke groeten,

Eva