Skip to main content

Ruckus ontvanger

• March 9, 2014
  • 3 reacties
  • 251 Bekeken

Hallo iedereen,

Ik probeerde recent om met behulp van een extra ruckus-ontvanger televisie te krijgen op een ander toestel.

Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van volgende handleiding: http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/prive/televisie/installatie-en-gebruikershandleidingen/draadloze-tv:-plc-ruckus-wi-fi-bridge/a_id/9693/c/1284,1379,1766,1781

Echter liep het mis bij stap 2 ( van een extra ontvanger instellen) waar ik de ruckus-ontvanger voor 1 minuut aan de ruckuszender moet koppelen.

Wanneer ik dit doe gebeurt het niet volgens de beschrijving dat de 2 verklikkerlampjes pinken en uitgaan na 1 minuut.

Toch probeerde ik hierna de ontvanger volgens de beschreven stappen te koppelen aan de decoder (mood 300) van mijn 2e tv maar hier kwam vervolgens telkens na de softwareupdate die hij probeerde, de melding 'error2'.

Enig idee wat ik misschien fout doe of hoe ik dit kan verhelpen?

Hartelijk dank

Robbert
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

• Auteur
  • Apprentice
  • March 9, 2014

surf eens naar ► http://bgctv.skynetblogs.be/#ruckus" rel="nofollow" style="border: 0px; font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-style: inherit; font-weight: inherit; margin: 0px; outline: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(2, 20, 193); text-decoration: none; line-height: 1.225em;

lees daar wat staat onder 'Bijkomende ruckus ontvanger aansluiten:'

je bijkomende ruckus ontvanger is toch van het zelfde type als de andere ruckus

(ontvanger Ruckus otvangstapparaat oranje omhulsel ; Adapter met ref. 7111 op de achterkant)

Ontvangstapparaat heeft ref 7111 en de stappen beschreven in je link heb ik reeds doorlopen, op de Belgacom support site zelf werd ook nog verwezen naar de 'verklikkerlampjes' (de 2 rechtse) die zouden moeten uitgaan 2 minuten na de koppeling aan de zender. Dit gebeurde alvast niet, ze blijven allemaal branden.

• Auteur
  • Apprentice
  • March 9, 2014

heb je dit uitgevoerd zoals beschreven, surf eens naar ► http://bgctv.skynetblogs.be/#ruckus" rel="nofollow" style="border: 0px; font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-style: inherit; font-weight: inherit; margin: 0px; outline: 0px; padding: 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(2, 20, 193); text-decoration: none; line-height: 1.22em;

Dus met de zender en ontvanger ruckus naast één , als het dan wel goed werkt kan het zijn dat je ontvangst niet goed is op de plaats waar je hem wilt gebruiken.

Dat heb ik zo uitgevoerd ja, ontvangst lijkt mij verder geen probleem want ik dacht dat dit aangegeven zou worden via de icoontjes die pinken op de ruckus ontvanger maar zij branden echter allemaal zonder geknipper

• Auteur
  • Apprentice
  • March 9, 2014

Je eerste ontvanger ruckus is die ook van het type ref 7111 en je zender ref. 7811

Ja, die zijn van die types.

De ruckus-ontvangers omwisselen ter test kan ik morgen eens proberen.