Skip to main content

Problemen internet dat wegvalt

• January 20, 2012
  • 9 reacties
  • 493 Bekeken

Hallo

Ik heb sinds 15 december internet en digitaal tv van belgacom... Alles werkte perfect tot op de avond dat mijn gratis zenders die je de eerste maand krijgt, zijn vervallen. Maar vanaf dan heb ik niks anders dan problemen met mijn internet. Het is precies of het steeds wegvalt. De ene moment werkt het perfect de volgende moment kan ik nog niet naar de site van facebook surfen. Ik kan niets meer downloaden want als ik een download opstart stopt die er ineens mee (download wordt onderbroken). Ik heb mijn bbox al eens een keer gereset en volledig opnieuw geconfigureerd maar ik blijf met het zelfde probleem zitten. Wanneer ik geen internet heb en ik ga naar 192.168.1.1 via mijn browser zag ik dat er een PPP login stond die niet van mij was. Mijn ID = fd139152 maar het ID dat er dan komt te staan is fd174920. Betekent dit dat er nog iemand mee op mijn bbox van mijn internet geniet? kan dit ervoor zorgen dat mijn internet steeds wegvalt? Mijn netwerk is beveiligd dus normaal kan dit toch niet? Misschien ook even handig om te zeggen. Ik woon in een appartementen blok waar wel meerdere belgacom gebruikers zijn.

Kan iemand mij helpen?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

9 reacties

• Practitioner
  • January 20, 2012
Als er iemand bvb een van je geburen zou in je interface geraken van je bbox omdat de wifi bvb niet beveiligd was dan nog zou hij met zijn login niet ver geraken omdat de login gelinkt is met lijnnummer (telefoon nummer) waarschijnlijk is er fout gebeurd bij bgc in de refistratie of anders gezegd in het verband leggen tussen je telefoonnummer en je login .

Als je zelf jou login ingeeft in de bbox dan krijg je waarschijnlijk geen verbinding juist omdat je login en je telefoonnummer niet aan elkaar gelinkt zijn. Bel eens naar tech. dienst 0800 22 700 tot 22u kan je daar naar toe bellen zij zullen dit wel kunnen checken.

Mvg

PS: vraagje was je bbox beveiligd ?

Als je meer wilt weten over bbox wifi beveiliging kijk dan eens op mijn blog hier => bbox2 wifi beveiligen

• Apprentice
  • January 20, 2012
je kan inloggen met iemand anders zijn login hoor ricy

ik vraag me alleen af of die andere login er niet automatisch ingekomen is via ZTC, dit zou kunnen als de lijn verkeerd is gelast of als je op verkeerde vdsl2 poort aangesloten bent.

heb je ook een vaste lijn?

beste eens contact nemen met de 0800 22 700

mvg

• Practitioner
  • January 20, 2012
Oei dan ben ik verkeerd ingelicht ik dacht dat er ergens een controle gebeurde tussen login en en lijnnummer.

Iets zoals bij de decoder !!!

Natuurlijk als zijn wifi beveiligd was zal er wel niemand ingelogd hebben of 't moest een hackeer zijn die natuurlijk de trucjes kent!

• Apprentice
  • January 20, 2012
blijkbaar wel ja...

want uit eigen ervaring ben ik zeker dat het kan... uiteraard moet op beide lijnen internet geaktiveerd zijn, vermoedelijk ook dezelfde technologie, maar dat laatste ben ik niet zeker

mvg

• Practitioner
  • January 20, 2012
Inderdaad dat klopt 100 % als je geen internet abonnement hebt dan lukt het niet
maar van dat inloggen op je gebuur zijn modem op zijn lijn met uw eigen login gegevens dat wist ik niet, weeral iets bijgeleerd.

thx

Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • January 21, 2012
Login is op geen enkele manier gelinkt.

Je kan dus je login gebruiken op een andere modem, locatie en technologie.
heb mijn login gebruikt gehad op een philips modem, op een andere locatie met ADSL ;)

• Apprentice
  • January 21, 2012
dank voor de info, axs

mvg

• Practitioner
  • January 21, 2012
We weten weeral iets meer, maar 't verwondert mij dat bgc dat niet doet het linken aan de lijnnummer zoals bij de decoder, mss hebben we ze nu op een idee gebracht!!

Je moet natuurlijk wel op een lijn zitten waar een internet abonnement op staat.

Ik had dat vroeger eens geprobeerd uit nieuwsgierigheid, ik had namelijk aan mijn gebuur gevraagd of ik eens mocht mijn login in voeren maar het lukte niet om een verbinding te maken en daarom dacht ik dat de login gelinkt was aan het lijnnummer.

Bedankt axs en de groeten

• January 23, 2012
Beste JeroenVanOpstal,

Kunnen wij u op een dag contacteren zodat wij het probleem kunnen onderzoeken. Er moeten enkele tests uitgevoerd worden op uw lijn.

Kan u mij uw contactnummer via prvié bericht sturen en enkele tijdstippen waarop u bereikbaar bent.

Mvg,

Eva van Belgacom.