Skip to main content

Poort 25 geblokkeerd?

  • July 17, 2015
  • 14 reacties
  • 1526 Bekeken

Ik ben al een paar dagen aan het proberen mijn eigen mailserver aan de praat te krijgen, wat ook gelukt is, maar ik stuit nog op een ander probleem.


MIjn inkomende connectie met poort 25 wordt weggefilterd. Een port-scan op domein maakte dat al vlug duidelijk. Intern echter, kan ik perfect een telnet connectie openen op poort 25 van de server. Zelfs zonder firewall op computer (en low op router) wordt deze poort nog steeds als 'filtered' aanzien van de buitenwereld.


Dit doet mij dus vermoeden dat Proximus deze blokkeerd (om open relays te vermijden?).


De support van Proximus had me aangeraden om op dit forum een medewerker te vragen om mijn poort 25 te openen en aldus hierbij mijn vraag.


Als er nog iemand dit ondervind, of een administrator die dit leest en me met mijn poortprobleem kan helpen, laat me iets weten! Bedankt.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

14 reacties

  • July 17, 2015
Dag Esteban,
Op onderstaande link kan u zien wel poorten geblokkeerd zijn op residentiele contracten en welke kunnen geopend worden en hoe.
http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/p...
mvg sabine

  • Auteur
  • Apprentice
  • July 17, 2015
Dank je Sabine,


ik heb die poorten die u mij meegegeven heeft al open gezet. Daar zit echter poort 25 niet bij.


Toch ondervind ik een firewallfilter op die poort ergens buiten mijn netwerk.


Bedankt voor het snelle antwoord, ik hoop dat we mijn poort vlug open krijgen. :D


Met vriendelijke groeten, Esteban

Elsa
  • July 17, 2015
Waarschijnlijk weet je al dat je de poorten die Proximus blokkeert kunt opennen via https://admit.proximus.be" target="_blank


Maar voor al zo'n netwerkproblemen raad ik iedereen aan om een naar het http://userbase.be/forum" target="_blankte gaan waar heel veel specialisten zitten met veel kennis en ervaring op dit gebied.

  • Auteur
  • Apprentice
  • July 17, 2015
Ah, het artikel dat Sabine mij gegeven heeft bevat wel degelijk een sectie over poort 25.


Deze staat permanent gesloten om overbelasting van de servers te vermijden die veroorzaakt worden door onbeveiligde mailservers.




Aan alle medewerkers van Proximus, indien ik jullie mijn configuratie meegeef en kan bewijzen dat ik geen open-relay heb, zouden jullie voor mij die poort willen openzetten. Het is van groot belang voor mij dat ik mail kan sturen vanaf mijn eigen domein.




Bedankt en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Elsa
  • July 17, 2015
Nog ter info,

met forwarden van poorten op de bbox3 zijn er blijkbaar veel mensen die problemen ondervinden, of dit nu eigen is aan de bbox3 of niet weet ik echter ook niet, maar de meesten hebben geen probleem om dit uit te voeren op hun bbox2 en eens ze overstappen naar de bbox3 lukt het hen precies zo gemakkelijk niet meer !!!

Elsa
  • July 17, 2015
kan je dan vanbuiten af niet weken met bv poort 8025 en intern poort 25 bij het instellen van forwarden


dan is je wan adres bv http://MijnWanIp:8025 dat geforward wordt naar je server op poort 25

  • Auteur
  • Apprentice
  • July 17, 2015
Dank je Elsa, dit is een goed idee. Jammer genoeg zal dat niet gaan, omdat elke mail relay server dit standaard naar poort 25 stuurt en die instellingen niet overschrijfbaar zijn bij extern gerelayde mails.


Indien je wel weet hoe, hoor ik het graag.


Ik ben dankbaar dat jullie mij willen helpen. 😃 (Ik hoop echt dat Proximus mij deze poort wilt toekennen, als trouwe klant met IT-knowhow.) ;)

Elsa
  • July 17, 2015

Indien je wel weet hoe, hoor ik het graag



Het zou heel goed kunnen dat ze het op het http://userbase.be/forum" rel="nofollow" target="_blank wel weten hoe het moet, of mss ben je zelf iemand van dit forum 😉 :-)

  • Auteur
  • Apprentice
  • July 17, 2015
Bedankt, ik zal daar eens mijn vraag stellen.

  • July 17, 2015
Dag Esteban,
Hier link van contracten MET fixed ip
http://www.proximus.be/nl/id_ab_intsub/zelfstandig...
sabine

  • July 17, 2015
Hi Elsa:
Op particuliere contracten wordt ALTIJD de poort 25 geblokkeerd:
http://support.nl.proximus.be/app/answers/detail/p...
Enkel op contracten met een fixed ip wordt deze poort opengezet :
2 opties:
particulier contract+ bijbetalen voor een fixed ip:
http://www.proximus.be/nl/id_cb_extraip/zelfstandi...
of omschakelen naar een business contract met fixed ip inbegrepen:
http://www.proximus.be/nl/id_catb_int/zelfstandige...
2de opties zou ik voorkeur aangeven, daar nog andere voordelen aan verbonden
mvg sabine

Elsa
  • July 17, 2015
Hallo Sabine,


bedankt voor deze informatie


groetjes Elsa

  • Apprentice
  • July 21, 2015
Poort 25 voor het TCP - protocol (gesloten voor het inkomend en het uitgaande verkeer )


Door de voortdurende toename van Spam afkomstig van ons netwerk geraakte onze servers overbelast.


Omdat een aantal klanten onbeveiligde mailservers hebben, werden we bovendien regelmatig op de zwarte lijst gezet.


De poort werd dus inderdaad volledig gesloten

Elsa
  • July 21, 2015
Voor dezen die het nog niet moesten weten :-)) hier staat het ▬►geblokkeerde poorten ook vermeld