Beste,
ik heb net gebouwd en daar mag natuurlijk geen draadloos internet ontbreken. Nadat de installateur is geweest ervaar ik nu wel een enorm nadeel door de plaatsing van mijn bbox: Mijn bbox bevindt zich beneden in de kelder waardoor ik in het huis zelf geen draadloos internet heb.
Ik zou graag wat extra informatie hebben over hoe ik dit het beste kan oplossen. Ik had dezelfde vraag die ik nu stel aan de installateur gesteld en die raadde mij aan de bbox in de kelder te zetten en een repeater te kopen voor in het huis zelf. Na wat opzoekwerk (leve het internet!) vrees ik dat een repeater wel eens niet de oplossing is, aangezien een repeater het signaal herhaalt en versterkt, maar daarvoor WEL een signaal nodig heeft, of ben ik verkeerd? Aan de ander kant vind ik het ook een beetje onnozel dat ik in de kelder wireless heb en boven nu een extra toestel zou moeten plaatsen (en dus meer kans heb op defecte toestellen+extra energieverbruik)
Ik heb in het huis het volgende voorzien:
- telefoonlijn komt in de kelder toe, verder in het huis is geen telefoonlijn voorzien
- bbox hangt momenteel vlak onder mijn telefoonaansluiting
- elke kamer in het huis heeft minstens 1 UTP-(RJ45)-aansluiting (met uitzondering van de bureau en aan de tv, die hebben er 2). ALLE UTP-kabels komen centraal samen vlak bij mijn telefoonaansluiting (in de kelder).
De bedoeling was (en is nog steeds) 1 switch te hangen, die dan mijn internet via UTP naar alle kamers brengt. Ik had gehoopt dat mijn bbox voor het draadloos internet in huis kon zorgen. Nu met mijn mislukte opzet, zit ik een beetje met mijn handen in het haar, omdat ik niet weet hoe ik mijn bbox boven kan hangen, zonder telefoonlijn dichtbij.
Andere belangrijke vraag : wat is de maximale afstand die ik kan overbruggen? Mijn aansluitingenpunt in de kelder is een 20 meter verwijderd van mijn tv (en de plaats waar ik de bbox graag zou hangen). Heb ik na 50 meter UTP-lengte nog steeds deftig internet bijvoorbeeld? (omdat ik weer via de switch, die bij mijn centraal punt in de kelder hangt, moet passeren)
Alvast bedankt voor de hulp.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.