Skip to main content

Opname foutmelding bij decoder zonder harde schijf

• November 9, 2014
  • 7 reacties
  • 121 Bekeken

Beste,

ik wou een programma opnemen op pro sieben dat maandag a.s. op tv komt. Volg alle stappen netjes op tot dat je het laatste vakje krijgt waarop je moet bevestigen dat je een programma 5 minuten voor en 30 minuten na uitzending opneemt en dat het maar 30 dagen beschikbaar zal zijn. Bij die bevestiging krijg ik de foutmelding dat ik het niet kan opnemen en de opties in mijn abonnement moet wijzigen of zoiets. Dat terwijl we op de decoder met harde schijf dezelfde opname wel kunnen plannen. Help aub wie weet raad. Alvast bedankt

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • November 9, 2014
Volgens mij kan je niet van Prosieben opnemen met nPVR (op de server met 30 dagen te bekijken).

Alleen van volgende zenders:

Dutch-speaking channels: 2BE, 2BE HD, Acht, Canvas, Canvas HD, Cartoon Network NL, Dobbit, één (VRT), één HD, Eurosport, Kanaal Z, Ketnet, Lacht, Nickelodeon, Nick Junior, NPO 1, NPO 2, NPO 3, VIER, VIER HD, VIJF, VIJF HD, Vitaya, VTM, VTM HD and VTM Kzoom.

French-speaking channels: AB3, AB4, Action, Canal Z, Cartoon Network FR, Club RTL, Club HD, Escales, Eurosport, France 2, France 2 HD, France 3, France 4, France 5, France 24, La Une (RTBF), La Une HD, La Deux, La Deux HD, La Trois, La Trois HD, LCI, Nickelodeon, Nick Junior, Plug RTL, Plug HD, RTL-TVI, RTL-TVI HD, TF1, TF1 HD, Ushuaïa and Ushuaïa HD.

English-speaking channels: Bloomberg, CNN, Euronews, Fashion TV and F.O. TV.

Van de overblijvende zenders kan je alleen in PVR (op de hard schijf) opnemen, dus niet met een V5 mini decoder zonder harde schijf.

• New user
  • November 9, 2014
Daarom dat het ook een overbodige (luxe) is die npvr waar dan nog iedereen problemen mee heeft.Waarom kan niet iedereeen gewoon op die harde scjijf opnemen?.Daar is nu toch wel genoeg plaats op om het er een tijdje te laten op te staan voor die schijf vol staat.Want anders moest je het ook binnen de 30 dagen zien.

• Auteur
  • Apprentice
  • November 9, 2014
OK bedankt voor de snelle reacties.

Have a nice weekend

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • November 9, 2014
nPVR is nu juist het belangrijkste argument voor mij om voor Belgacom/Proximus te blijven kiezen. ik kan regelmatig 4 samenvallende programma's opnemen (het is zelfs onbeperkt). Van niet nPVR-zenders kan ik ook PVR gebruiken. Bij Telenet maar maximum 2 of ruim onvoldoende voor mij. Bovendien kan je ook met TV replay werken voor programma's die je binnen de 36 uur bekijkt (als je het vergeet op te nemen of als er problemen zijn met de opname). Ook dat mis ik bij Telenet.

Alexander
Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • November 9, 2014
Ja Sinjoor, bij ieder provider zijn er voor- en nadelen, bij Belgacom/Proximus heb je inderdaad die voordelen die je opgesomd hebt maar net als Ken ben ik ook geen voorstander van nPVR opnames, enkel als het niet anders kan zou ik dan in nPVR opnemen maar dat moet bekeken worden binnen 30 dagen en ik ben iemand die zich niet laat opjagen.

Bij Telenet heeft men andere voordelen maar kwa zenderaanbod zo zit bij Telenet BBC Entertainment in het basisaanbod en met Nederlandstalige ondertitels, bij Proximus TV zit die in een betaalboeket en zonder ondertitels, National Geographic kan bij Telenet in HD bekijken bij Proximus TV enkel in SD.

Gisteren heb ik naar de show van Julien Clerc gekeken die op France 2 werd uitgezonden, wel die heb ik via Proximus TV bekeken omdat ik die zender in HD kon bekijken, via Telenet ging ik moeten tevreden stellen in SD kwaliteit.

Telenet gebruik ik ook voor naar films te kijken die op de PRIME zenders uitgezonden worden.

Dus voor bepaalde zaken kijk ik via Telenet en voor andere via Proximus TV naargelang de omstandigheden.

Elsa
  • November 9, 2014
Alles in huis halen wat bestaat, zo simpel is het verlicht

Elsa
  • November 9, 2014
@ Bertha

deze info vind je ook hier ► Proximus-V5-Mini-decoder