Skip to main content

Nieuwe GSM, krediet = 0,00?

• June 12, 2012
  • 6 reacties
  • 216 Bekeken

Hallo, proximus/belgacom

Ik heb een nieuwe GSM gekregen en mijn sim-kaart ingestopt. En gewoon ingelogt met pin. De volgende dag stond er geen kredit meer op. Terwijl er nog 11 euro en een beetje op stond. Ik ben proximus pay and go. Wat bleek is dat die GSM de internetinstellingen had opgevraagd en de hele nacht met de android server heeft gepingt. Ik weet dat ik in principe verantwoordelijk ben voor die fout. Maar ik ben maar een simpel studentje die die GSM maar af en toe gebruik (en moet herladen omdat anders mijn kaar vervalt :)).

Maar kunnen jullie niet iets regelen. De datum dat het geld afhing is de nacht van vrijdag 8 juni. Mijn gsm nummer is "+32474314098".

Met vriendelijke groeten Thomas.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

6 reacties

• Auteur
  • Apprentice
  • June 16, 2012
Kan er geantwoord worden of het mogelijk is dat ik dat geld terug kan krijgen. Ik zou graag kijken voor te herladen. Maar aangezien ik niet zeker weet of ik iets terug krijg wacht ik nog.

Met vriendelijke groeten Thomas.

• Apprentice
  • June 20, 2012
Ik was reeds 10 jaar een tevreden pay&go klant maar helaas kan ik niet meer zeggen dat ik dat nu nog ben. Reeds voor de 2de maal in een maand tijd is de volledige belwaarde wat op mijn gsm stond plots verdwenen. De nieuwe belwaarde was ook in een mum van tijd verdwenen. De eerste keer was men bij de klantendienst nog bereid om te helpen en vandaag heb ik terug contact opgenomen met de klantendienst en vond ik geen gehoor. Men liet uitschijnen dat het mijn eigen fout zou zijn, dat er connectie zou gemaakt zijn met internet terwijl ik geen gebruik maak van internet op mijn gsm. In mijn ogen is dit pure oplichterij. Moet het verlies van het voetbalcontract dan echt gecompenseerd worden op de kap van de andere klanten. Misschien mijn licht maar eens gaan opsteken bij andere providers en bij Test aankoop...

Mvg

Jeroen

• Apprentice
  • June 20, 2012
met de meeste gsm's van tegenwoordig kan je op internet.... als je dat niet wil kan je deze optie maar beter afzetten... een eerste keer zal de klantendienst het nog wel door de vingers zien, maar je kan moeilijk elke maand afkomen.... internet afzetten op het toestel is de verantwoordelijkheid van de klant, zie handleiding van het toestel. maar ik geloof dat je het ook kan laten afzetten via de klantendienst

mvg

• Apprentice
  • June 20, 2012
De klantendienst heeft deze optie reeds maanden geleden afgezet zodat er bij iedere poging een aanvraag zou komen maar deze aanvraag verschijnt nooit. Bovendien krijg ik ongeveer 25 sms per dag dat mijn gsm niet geconfigureerd is voor multimedia (waaronder internet) gebruik. Hoe kan ik dan pogingen ondernomen hebben om op internet te gaan? HEt is gewoon weer 1 of andere manier van de operator om er geld uit te kloppen.

• Auteur
  • Apprentice
  • June 20, 2012
@https:///people/b43a472495

Het internet staat nu af op het toestel. Probleem is dat ik op mijn GSM wat update op een abnormale manier. En voor die update's moeten de settings gewist worden. Ik heb begrepen dat er niets aan gedaan kan worden. Had gehoord van een vriend dat je 1 keer kunt vragen voor teruggave, maar die was niet zeker of dat voor pre-paid gelde. Toch bedankt voor de reactie's. Kga nu toch overstappen naar andere provider (niet door dit hoor, stond al lang op m'n lijstje :p), waar het 0,25 euro/mb is. Dat wil dus zeggen dat ik maar dat ging kwijt zijn want bij data out staat er 832 kb roaming. Maar bij proximus is het per minuut waardoor het denk ik in 23 min al op was. Maar foert tintereseert me niet meer. Wel vort dat al die toetstelen roaming standaard aanligt bij reset en wifi ligt af :s.

@https:///people/a85b97d876

Heb je een android gsm? Kijk anders eens bij "settings" --> "locatie en beveileging --> Draadloze netwerken (weer zo'n misleidende naam). Bij mij was het de merdere dat die settings blijkbaar op 1 of andere manier heeft opgevraagd.

• Apprentice
  • June 20, 2012
hallo

ik hoop dat ik dit hier mag posten. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb ook een probleem met verdwenen saldo.

Ik ben 18.72 euro kwijt, ik kijk mijn saldo na nadat ik een telefoontje had gedaan naar iemand.

Dat was achter mijn laatst gemaakte oproep op 18 juni 44.51 euro, nu vandaag 20 juni kijk ik mijn saldo nog eens na en zie ik dat het maar 25.79 euro meer is.

Telefoneren heb ik zelf niet gedaan (wel ontvangen, maar ik zit in het binnenland dus geen probleem). Smsen is gratis.

Ik heb op die dagen geen verbinding gemaakt met het internet want mijn gratis internet is op (heb hier een smsje van gekregen)

ik heb op die dagen ook mijn belgacom hotspot niet gebruikt via mijn gsm.

Kan ik ergens nagaan waar dit geld naartoe is? Ik verschoot wel toen ik mijn saldo zag.

Alvast bedankt