Skip to main content

keuze opnames

• November 24, 2014
  • 8 reacties
  • 130 Bekeken

ik heb sinds anderhalve week een volledige nieuwe installatie van proximus tv inclusief vaste telefoon,internet en 2 gsm abo's.

nu als ik iets wil opnemen krijg ik nooit de keuze of ik wil opnemen op de hdd of op de server van belgacom.

zijn er nog mensen die dat probleem hebben en weten hoe ik dit probleem eventueel akn oplossen??

tom
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Elsa
  • November 24, 2014
Als je een eerste opname programmeert gebeurt die altijd in PVR (op harde schijf)

Je tweede en volgende opname als ze niet in tijd overlappen gebeuren ook altijd in PVR

enkel als je een tweede of volgende programmeert die de eerste opname of één van de eerste geprogrammeerde overlapt zal altijd on nPVR (op server) gebeuren en dit om de éénvoudige reden dat je op de harde schijf maar één opname tegelijkertijd kunt opnemen.

Nu zijn er trucje om de eerste opname toch in nPVR op te nemen en ook is een opname online geprogrammeerd via laptop of smartphone enz gebeurt altijd in nPVR,

maar een meer gedetailleerd uitleg kan je hier vinden

als je surft naar ►pvr versus npvr

Elsa
  • November 24, 2014
mogelijke zenders in nPVR :

Nederlandstalige zenders: 2BE, 2BE HD, Acht, Canvas, Canvas HD, Cartoon Network NL, Dobbit, één (VRT), één HD, Eurosport, Kanaal Z, Ketnet, Lacht, Nickelodeon, Nick Junior, NPO 1, NPO 2, NPO 3, VIER, VIER HD, VIJF, VIJF HD, Vitaya, VTM, VTM HD en VTM Kzoom.

Franstalige zenders: AB3, AB4, Action, Canal Z, Cartoon Network FR, Club RTL, Club HD, Escales, Eurosport, France 2, France 2 HD, France 3, France 4, France 5, France 24, La Une (RTBF), La Une HD, La Deux, La Deux HD, La Trois, La Trois HD, LCI, Nickelodeon, Nick Junior, Plug RTL, Plug HD, RTL-TVI, RTL-TVI HD, TF1, TF1 HD, Ushuaïa en Ushuaïa HD.

Engelstalige zenders: Bloomberg, CNN, Euronews, Fashion TV en F.O. TV.

Elsa
  • November 24, 2014
Vooraleer de opname van start gaat, kunt u de beschikbaarheid van nPVR 30 dagen aanpassen naar onbeperkt PVR

Als de opname eenmaal gebeurd is, is dit niet meer mogelijk.

Pas de opties aan na het plannen van de opname:

druk op 'MENU' en selecteer

mijn opnames > gepland.

Klik op de geplande opname die u wenst te bewaren en

verander de beschikbaarheid:

kies opties > verwijderen > indien schijf vol.

• Auteur
  • Apprentice
  • November 24, 2014
bedankt voor de snelle reactie elsa!

nu ngo 1 vraagje...je spreekt over de mogelijke zenders in nPVR...wat bedoel je daarmee???

worden deze zenders altijd op de server opgenomen dan ofwa??

Elsa
  • November 24, 2014
neen, ik bedoel dat je niet alle (evenveel zenders) in nPVR kunt opnemen zoals je die in PVR kunt opnemen zoals die in de decoder zendergids staan, maar enkel die in de opgesomde lijst hierboven als je in nPVR opneemt.

• New user
  • November 24, 2014
Elsa hoe en waar kan je dat weer aanpassen voor dat weer op npvr opnames te zetten.Dus m.a.w. dat ook op names op 30 dagen kunnen opgenomen worden.

Elsa
  • November 24, 2014
dat kan je alleen als de nPVR opname nog niet getsart is ► surf naar hier

Dat lukt natuurlijk niet als je al met een ander PVR opname zit die zou in tijd overlappen of het moet van dezelfde zender afkomstig zijn, omdat zoals je weet overlappende programma's leiden tot het opnemen van twee programma's tegelijkertijd en dit niet mogelijk is op de harde schijf van de decoder.

• New user
  • November 28, 2014
Proxilus heeft er in ieder geval eeb ingewikkeld systheem van gemaakt.Waar velen niet wijs uit geraken.Ik denk dat ik het nu opgelost heb al is het voor mij oninteressant want ik gebruik het toch niet.