Skip to main content

goed nieuws maar........... geen geluid

  • October 17, 2011
  • 6 reacties
  • 1293 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2
Hedenmorgen bleek mijn decoder stuk (geen licht meer). Procedure gevolgd per telefoon, ook alles eens gereset. Resultaat: decoder stuk. Storingsnummer gekregen en onmiddellijk naar belgacom winkel in Gent gereden met de oude decoder en een factuur. Onmiddellijk nieuwe decoder gekregen en geïnstalleerd. Pluim dus voor Belgacom. Op minder dan 2 uren geholpen. Beeld perfect.

Probleempje: met de HDMI kabel heb ik geen geluid, met de scart kabel wel. Wat doe ik verkeerd. Ik heb de afstandsbediening ook geprogrammeerd dat ik er mijn TV mee kan bedienen. Heb ook al andere hdmi kabels geprobeerd , maar dat helpt niet. Kan iemand mij een hint geven, want waarschijnlijk doe ik iets verkeerd.


Voor de rest ... hoed af voor Belgacom. Zeer goed geholpen en vriendelijke dame op de Kouter in Gent. En dit allemaal op een maandagmorgen...


dank bij voorbaat.


Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

6 reacties

  • Apprentice
  • October 17, 2011
beste

veel kan je eigenlijk niet verkeerd doen, vrees ik....

wat je nog eens kan proberen is de decoder terug naar de fabriekinstellingen brengen... misschien dat er iets foutliep met het installaren van de firmwaren

voor een Belgacom V4-decoder
trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
Druk de volgende 3 knoppen tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.

indien dat niet helpt vrees ik dat je terug naar technische dienst zal moeten bellen

mvg

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • October 17, 2011
Bedankt voor je reactie Xenne. Ik heb daarjuist alles nog eens rustig bekeken en uit- en in- geplugd, opnieuw opgestart en alles blijkt nu OK. Waarschijnlijk zat er toch een kabeltje niet goed.

Al bij al een positieve ervaring met Belgacom service vandaag en ook op dit forum. Mag ook wel eens gezegd worden als ik lees hoe men hier soms te keer gaat.


groeten,


Egide


  • Apprentice
  • October 17, 2011
oké black rider , blij te lezen dat het opgelost geraakt is

mvg

  • Practitioner
  • October 18, 2011
Inderdaad black rider, en dan beseffen die nog niet dat ze zo te keer gaan tegen iemand die belangeloos op dit forum wilt hulp bieden!
In ieder geval bedankt voor de positieve noot.

Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • October 18, 2011
Cool! Eens een bedankje voor iemand die iemand helpt!
Is in een ander topic wel anders..... 😞

  • October 18, 2011
Beste black rider,


Moest u nog problemen ondervinden, aarzel dan niet om ons te contacteren.


Mvg,

Eva van Belgacom.