Skip to main content

Geen sneller internet met nieuwe modem

• August 6, 2013
  • 3 reacties
  • 174 Bekeken

Sinds een lange tijd hadden we heel traag internet, mede door het vele Youtube browsen van mijn zus was het onmogelijk om online games te spelen (met een ping hoger dan 500). De klantendienst raadde ons aan om een nieuwe modem te gaan halen en het probleem zou opgelost zijn (Aangezien we dan op VDSL in plaats van op ADSL zouden zitten).

Met de nieuwe bbox blijft het probleem helaas hetzelfde en zijn er nog altijd dezelfde problemen.

Heeft iemand hier een oplossing voor ?

Bedankt
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

• August 6, 2013
Hallo Davy,

Om van ADSL naar VDSL over te schakelen, is er meer nodig dan enkel een nieuwe modem. Ook de lijn moet worden omgezet, en soms moeten er ook aanpassingen aan de binnenbekabeling van je woning gebeuren.
Het komt erop neer dat je allicht nog op ADSL zal zitten.
Kan je me via dm je vastelijnsnummer doorsturen? Dan kjik ik het na.

Met vriendelijke groeten,

Eva

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • August 6, 2013

Dat gebeurt inderdaad niet automatisch. Het moet expliciet aangevraagd worden, en je moet ten eerste buiten in de glasvezelcabine (ROP) aangesloten worden, er moet ook een VDSL2-splitter geplaatst worden op het eerste aansluitpunt in huis, en de dienst moet geactiveerd worden. Hiervan wordt je meestal per brief verwittigd.

• August 6, 2013
Davy,

Zoals ik al dacht, je zit nog op ADSL. VDSL2 is gewoon beschikbaar (basisprofiel 30/6 MBit), dus kan je je omschakeling aanvragen via de klantendienst (0800/22800) of in een Belgacom Center.
Men zal je een datum van omschakeling/activatie bezorgen.

Met vriendelijke groeten,

Eva