Skip to main content

Enorm traag internet.

  • October 28, 2011
  • 6 reacties
  • 1167 Bekeken

Ik heb al jarenlang enorm traag internet.
De maximale download snelheid is 385kbps en dit is dan ook nog eens erg uitzonderlijk.
Meestal zit de snelheid rond de 120 kbps, ook ping opdrachten hebben een tijd van 100+ miliseconden nodig om antwoord te krijgen. U kan zich dus inbeelden dat dit zeer ergerlijk is.
Nu heb ik ondertussen al met mensen gesproken uit mijn gemeente, die ook een belgacom abbonement hebben en deze hebben hetzelfde probleem.

Nu, ik weet dat de afstand tussen de plaats waar je woont en de belgacom centrale bepaald wat de kwaliteit van je internet is. Maar voor een abonnement van 3 Mbps is maar een tiende van de aangeboden snelheid halen wel erg bedroevend.

Hierbij dus mijn vraag; Is er iets wat ik kan doen om dit te verhelpen?
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

6 reacties

  • Apprentice
  • October 28, 2011
beste

je zit wellicht op een traag adsl lijntje, de snelheid is hier inderdaad afhankelijk van afstand tot de centrale... daar valt niet meteen iets aan te doen

echter is er nu ook de vdsl2 technologie, hier is de snelheid afhankelijk van de afstand tot de R.O.P.

of dit voor jou beschikbaar is weet ik niet, maar je kan via de belgacom tv beschikbaarheidstest eens kijken:
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/dynamic/productCategory.jsp?dcrName=webcheck_tv" rel="nofollow


als deze test zegt dat je HD tv kan krijgen, dan is ook vdsl2 internet mogelijk en kan je de overschakeling aanvragen via de klantendienst of in belgacom center.

mvg


  • Auteur
  • Apprentice
  • October 28, 2011
"Belgacom TV is niet beschikbaar. Neem gerust contact met ons op om de beschikbaarheid van andere producten na te gaan."


Echter op een andere check (http://www.belgacom.be/bwt/inputExtraResidential.action) die ik in een ander topic vond krijg ik een ander resultaat;













Status Beschikbaar
Technologie ADSL


  • Apprentice
  • October 28, 2011
zo te zien is er dus enkel adsl beschikbaar, wat helaas wil zeggen dat jou huidige toestand niet meteen zal verbeteren.

mvg

  • Auteur
  • Apprentice
  • October 28, 2011
Geweldig! Enig idee of ik belgacom kan raadplegen qua planning, wanneer ze eventueel vdsl2 wel beschikbaar zouden maken in mijn regio?

Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • October 28, 2011
Je kan eens bellen met 0800 22 700.

  • Auteur
  • Apprentice
  • October 28, 2011
Will do, bedankt voor de snelle reacties.