Skip to main content

DST probleem met nieuwe smartphone

• June 20, 2013
  • 0 reacties
  • 77 Bekeken

Met mijn nieuwe smartphone (Xtreamer Joyz) blijken er problemen te zijn met de DST informatie die proximus gebruikt om de zomertijd/wintertijd automatisch te laten verlopen. Indien ik bij mijn telefoon de instelling volledig automatisch zet: 'Automatische tijd en datum/ netwerktijd gebruiken' en 'Automatische tijdzone/ netwerktijdzone gebruiken' dan verspringt de selectie naar 'GMT +2 MiddenEuropese zomertijd' maar het uur gaat 1 uur te ver in de toekomst. Ik heb de constructeur de vraag gesteld of er problemen zijn met de ROM van de telefoon. Het antwoord van de constructeur:

U bent niet de enige uit deze regio(Europa) die dit vermeld. Blijkbaar is er een incompabiliteit met de manier waarop de DST functie wordt gebruikt. Indien Proximus gebruik maakt van simpelweg '1uur +/- bij DST aan/uit' dan werkt het niet. Elders in de wereld blijkt de constructeur geen problemen te hebben met de werking van DST.

Zij vragen dan ook of het mogelijk is de specificaties van de NITZ implementatie te omschrijven.

wie weet hier meer over??
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.