Skip to main content

blikseminslag

  • July 14, 2012
  • 23 reacties
  • 474 Bekeken

na een blikseminslag zegt de tv telkens error 1 na 3 keer af en opzetten doet de tv het nog steeds niet

help aub
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

23 reacties

Elsa
  • July 14, 2012
dit wijst erop dat je tv geen signaal krijgt.

Als je een vaste utp netwerkkabel tussen modem (TV1 of TV2) en decoder hebt, kan het zijn ddat je bbox geen signaal meer uitgeeft als je de modem zonder spanning zet gedurendse 10 seconden en terug volledig laat opstartren, werkt het dan nog niet ? en branden de lichtjes normaal op je modem ?

Elsa

Elsa
  • July 14, 2012
Betekenis van de bbox lampjes : (gekopieerd uit ricy's blog : http://bgctv.skynetblogs.be/#betekenislampjesbbox )

♦ Betekenis v/d verklikkerlichtjes op de BBOX : http://support.nl.belgacom.be/app/answers/detail/a_id/14486/~/wat-betekenen-de-controlelampjes-op-mijn-modem-(b-box)%3F" target="_blank

B-Box 2 Wifi led lampje / verklikkerlichtje


  • Auteur
  • Apprentice
  • July 14, 2012
het omcirkelde van de modem flikkert de hele tijd maar het internet doet het nog steeds dus dat is heel raar

Elsa
  • July 14, 2012
Knippert ledje "3" of "4" op je modem waar je decoder aangesloten is ?

is je decoder verbonden met een kabel aan de modem ?



  • Auteur
  • Apprentice
  • July 14, 2012
4 brand ietsjes harder dan 3 en het is vebonden met een kabel

Elsa
  • July 14, 2012
Heb je dan twee decoders ?

  • Auteur
  • Apprentice
  • July 14, 2012
nee maar 1

Elsa
  • July 14, 2012
Dan mag er maar één branden

ofwel 3 als je decoder op TV1 uit van de modem aangesloten is

ofwel 4 als je decoder op TV2 uit van de modem aangesloten is

Heb je de modem al gereset dus 10 seconden zonder spanning en dan de spanning terug opzetten en volledig laten opstarten.

  • Auteur
  • Apprentice
  • July 14, 2012
ja 3 keer zelf maar telkens na het welkomscherm komt error 1

  • Auteur
  • Apprentice
  • July 14, 2012
ik denk dat er iets mis is met de decoder het aan-uit lampje flikkert

Elsa
  • July 14, 2012
versteek eens je kabel op je modem van plaats, dus als hij nu op TV2 steekt, steek hem dan op TV1

als hij nu op TV1 steekt, steek hem dan op TV2

Elsa
  • July 14, 2012

ik denk dat er iets mis is met de decoder het aan-uit lampje flikkert


zet de decoder dan eens zonder spanning gedurende 10 seconden en terug onder spanning zetten en laart hem dan volledig opstarten.

  • Auteur
  • Apprentice
  • July 14, 2012
die kabel zit muurvast ik krijg hem er niet uit

Elsa
  • July 14, 2012

ik denk dat er iets mis is met de decoder het aan-uit lampje flikkert


zet de decoder dan eens zonder spanning gedurende 10 seconden en terug onder spanning zetten en laart hem dan volledig opstarten.

  • Auteur
  • Apprentice
  • July 14, 2012
dat heb ik al 3 keer gedaan

Elsa
  • July 14, 2012
Ja dan zal je decoder inderdaad wel een slag achter zijn oren gekregen hebben als het aan/uit lampje blijft flikkeren.

Dan kan je best eens naar de helpdesk bellen 0800 22 800 (tot 22 u )

Elsa
  • July 14, 2012
je krijgt het kabeltje niet uit zeg je, ik denk dat je onderaan de stekker vergeet van een klipje in te drukken alvorens te trekken

  • Auteur
  • Apprentice
  • July 14, 2012
het is gelukt maar die rubber is kapot

Elsa
  • July 14, 2012
Ter info als je veel goesting hebt kan je zelf een lijntest uitvoeren :

Dankzij de lijntest zijn Belgacom klanten beter geïnformeerd in
geval van problemen en wordt het eenvoudiger om hulp te vinden.

Probeer het zelf via de e-Services (onderdeel “Mijn administratie”)
of via de rechtstreekse link:
https://admit.belgacom.be/eservices/wps/myportal/myAdministration/mySelfRepair" rel="nofollow

Vriendelijke groeten,
Eva van Belgacom


Nog een opmerking:

  • Als je via de donkerblauwe menubalk bovenaan de e-sevices pagina:
KLikt op Mijn overzicht (dit is eigenlijk de default pagina die opent na inloggen op e-services)

links onder staat <Mijn Administratie>

Facturatie adres

Mijn Klacht opvolgen

Mijn Support Test mijn lijn

Mijn e-Sevicess profiel



  • Als je echter via de donkerblauwe menubalk bovenaan eerst op:
Mijn administratie klikt

rechts onder staat <Mijn Support>


Een probleem met uw Belgacom diensten?
Kijk zelf na wat de status is van ons netwerk en of er een defect is op uw lijn.


Test mijn Lijn


Groetjes, Elsa

Elsa
  • July 14, 2012

het is gelukt maar die rubber is kapot


wat bedoel je dat de stekker los gekomen is van de kabel ?

Is het gelukt om hem op de andere plaats te steken ?

Maar als je decoder aan/uit blijft flikkeren zal het niet veel zin hebben denk ik !


Elsa
  • July 14, 2012
Als je meldt dat je decoder lampje blijft flikkeren aan de helpdesk 0800 22 800 zal je een omruilnummer krijgen om een andere te halen in de belgacom boetiek als het een gehuurde decoder is tenminste

  • Auteur
  • Apprentice
  • July 14, 2012
ok bedankt :)

Elsa
  • July 14, 2012
Je kan ook als je nog moed genoeg hebt eens een decoder factory reset doen (weinig kans dat het helpt maa je weet maar nooit hé)


Factory Reset van BGC-decoder:
⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !)


Voor een Belgacom V3-decoder
Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

Voor een Belgacom V4-decoder
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)
⚠ Lukt ook door direct bij stap 2 te beginnen
(duurt wel lang voor je 'Launch Dir' en 'Start Dra' ziet verschijnen op het display)