Skip to main content

Blackberry Wifi

• July 29, 2012
  • 7 reacties
  • 124 Bekeken

Ik heb een Blackberry curve 8520 met wifi. Ik heb ook een abonnement van Proximus, Generation MTV 15. Nu zou ik graag willen surfen thuis op het internet, via de router, maar dit gaat niet. Nochtans, mijn zus heeft een I-phone en zij kan wel surfen via het draadloos netwerk thuis, en we gebruiken dezelfde sleutel. Ik ben ook nog naar de gsm winkel geweest, en ze zeggen dat ik mijn sleutel moet controleren, maar ik heb dit gedaan en het werkt nog steeds niet. Normaal is WiFi toch gratis, en heb je daar geen abonnement voor nodig? Help mij aub! :(

Groetjes
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • July 29, 2012
internet op Blackberry gaat over de de blackberryservers (omwille van compressiemethodes in gebruik) .Je hebt dus eenBlackberry abonnement nodig.

• Apprentice
  • July 29, 2012
de WiFi komt uit uw router en hoort bij uw vast internet, dus natuurlijk moet je daar niet extra voor betalen... je doet met uw Wifi wat je wil hé

waarom het dan niet gaat op uw gsm weet ik niet meteen, wellicht toch ergens verkeerde instellingen

http://docs.blackberry.com/en/smartphone_users/deliverables/14927/Connect_to_a_WiFi_network_50_799613_11.jsp

mvg

swimmer4
Forum|alt.badge.img+1
  • Apprentice
  • July 29, 2012
@xenne axs heeft het juist. Je moet een blackberry abonement hebben om van wifi gebruik te maken. Het klinkt niet logisch maar zo is het. Daarom zou ik ook nooit geen blackberry komen. Doordat je een blackberry abonement hebt kan je gebruik maken van wifi en mobiel internet. Hier (http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/catalogue-topic/t_mob_subscribers_otc_dup_1.page?) vind je zo'n abonement. Ga op deze pagina helemaal naar rechts en dat is het blackberry abonement.

• Auteur
  • Apprentice
  • July 29, 2012
Pfff das ook maar stom... en ik die dacht dat Wifi gratis was...

Bedankt iedereen !

• Apprentice
  • July 29, 2012
ah zo.... in dat geval ..... sorry voor de verkeerde informatie... als het zo zit begrijp ik al helemaal niet waarom je zo een B&B zou willen hebben....

mvg

Forum|alt.badge.img+1
  • Grand Master
  • July 30, 2012
BB wordt dan ook meestal voor business gebruikt. Compressie betekent heel wat minder data die up en down moet gaan(en dus ook kostenbesparend)

Als je over WiFi gaat, wordt een tunnel gemaakt naar de BB servers en alle verkeer wordt daarlangs gerouted.

Elsa
  • July 30, 2012
Inderdaad bijna iedereen die een smartphone van zijn werk krijgt, krijgt een BB.

Groetjes, Elsa