Skip to main content

BGTV + powerline

• August 26, 2011
  • 4 reacties
  • 767 Bekeken

Hallo iedereen

Ik ben verplicht van mijn Bbox te verplaatsen naar een andere locatie. Dit betekent dat ik met Powerlines zal moeten werken.

Ik heb hier een setje Powerlines liggen van Sweex met 85 Mb/s. Wanneer ik ze aansluit werkt alles prima. Maar na 5 minuten komt de melding "deze zender is tijdelijk niet beschikbaar". Wanneer ik dan naar een ander kanaal overschakel dan krijg ik terug beeld tot 5 minuten later weer dezelfde melding verschijnt.

Ik heb de POwerlines zelfs in 2 naast elkaar liggende stopcontacten gestoken, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ze vallen niet uit en alle lichtjes blijven branden, maar BGTV stopt gewoon met data versturen over de Powerlines en een tweetal seconden erna stopt het beeld met steeds dezelfde melding.

Ik vind het verdacht dat dit gebeurt. Ik dacht nochtans dat 85Mb/s wel genoeg bandbreedte was om de TV te streamen. Wat denken jullie ervan? Wanneer ik alles terug aansluit zoals vroeger met de kabel rechtstreeks in de Bbox dan heb ik het probleem niet.

mvg

Josske
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

4 reacties

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • August 26, 2011
Die 85 Mbps zpou ruim voldoende ùoerten zijn maar e, lopen hier al een aantal posts over Powerline verbindingen. De Devolo's van Belgacom hebben 300Mbps geloof ik. Ik zal die posts eens opzoeken en de link hier bijzetten.

https:///posts/25cc38a625

https:///posts/8c1078335f

• Practitioner
  • August 26, 2011
BGC devolo's zijn dLAN® 200 AVplus 200 Mbps.

Het zal inderdaad niet aan de 85Mps liggen maar eerder aan storingen op het elektrisiteitsnet of electromagnetische invloed van andere apparatuur enz...

Of die Sweexs nu meer gevoelig zijn dan de devolo's voor storingen en dergelijke meer daar kan ik mij niet over uitspreken.

Over het algemeen zijn er minder problemen met de draadloze oplossing met Ruckus, maar 100% zzekerheid heb je nooit en alleen als je ze in dienst hebt kan je het pas met ekerheid weten of het goed werkt.

Heb je ook evenveel last bij bij SD programma's als bij HD programma's, want over het algemaan zal het beter werken met SD programma's

• Auteur
  • Apprentice
  • August 27, 2011
Dag Ricy,

Ik heb het probleem zowel bij HD als SD. Het is echter verdacht dat het ongeveer om de 5 minuten gebeurt zowel bij HD als SD.

Als ze niet snel genoeg zouden zijn, dan moet dit toch sneller voorvallen bij HD dacht ik zo?

Grtjs

• Practitioner
  • August 27, 2011
Inderdaad josske2, de kans is groter bij HD (≈ 9Mbps) dan bij SD (≈ 3Mbps). Het zal eerder aan de één of andere liggen, maar de welke dat is de vraag natuurlijk!

mvg,