Skip to main content

Beluisteren van radiouitzendingen op Hi-Fi installatie

• July 30, 2013
  • 1 reactie
  • 986 Bekeken

30/07/2013: heb mijn Belgacom geïnstalleerd. Heb ook mijn afstandsbediening aangepast zodat ik mijn TV (Phillips) er ook mee kan bedienen. Tot hiertoe verliep alles zoals mocht verwacht worden.

Ik heb mijn Hi-Fi installatie aangesloten op de audio-out (achteraan de decoder) met de bedoeling om de decoder te gebruiken als radio tuner. (voorheen nam ik het radiosignaal van de kabel (Telenet)) Mijn ontgoocheling was groot toen ik ontdekte dat er geen audiosignaal uit de decoder kwam tenzij dat de TV aanstond.....(???). Voor muziek hoef ik echter geen statisch TV beeld (het radiostation kan afgelezen worden op de decoder) dat onnodig energie staat te verspillen.

Nochthans denk ik dat dit enkel een kleine ingreep is in de software van de decoder. Het moet toch mogelijk zijn dat het audiosignaal uit de decoder komt zonder dat de TV hiervoor moet aangeschakeld zijn.

Weet iemand soms hoe er eventueel rond deze situatie kan gewerkt worden?

Met dank bij voorbaat,

Ferdinand

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

1 reactie

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • July 31, 2013

Van de V5 weten we helaas nog bitter weinig...alle info is welkom! Zou me ook benieuwen hoe die sofware gen3000_4.0.12.46 er uitziet op het scherm (displays). Met een V4 gaat dat allemaal probleemloos; de zendernaam op de display is dan wél handig (RDS van analoog signaal niet meer nodig). Het zou inderdaad nogal absurd zijn als je met een V5 geen radio zou kunnen luisteren zonder de TV op te zetten...Zijn dat dan de eerste 'bugs' van deze interface? Begin van een nieuwe lijdensweg? Laat ons hopen van niet !