Skip to main content

Belgacom TV of TV Overal ???

• July 29, 2012
  • 8 reacties
  • 363 Bekeken

Beste,

Ik ben abbonnee bij BELGACOM voor zowel telefonie, internet als Belgacom TV!

Wij hebben bbox2, decoder en devolo! In onze woonkamer staat er decoder en TV, maar we zouden graag een tweede TV toestel in onze keuken willen plaatsen! Dus in feite hebben we dan ook 2de decoder nodig als ik uitleg van Belgacom winkel begrijp!

In feite is in keuken geen plaats voor decoder (estetisch)! Ook kabels trekken is geen mogelijkheid

Is hiervoor een andere oplossing AUB?

Zijn er TV toestellen met ingebouwde decoder?

Of is TV overal via computer een mogelijkheid? Want er zijn reeds computers waar alles in beeldscherm zit! En dan moeten we draadloos via WIFI werken (alhoewel onze BBOX in kelder hangt en de WIFI ontvangst in huis niet ideaal is en op veel plaatsen in huis er zelfs geen ontvangst is! Misschien bestaat er zoiets als versterker voor betere WIFI ontvangst?

Ook nog vraagje:

Is TV Overal volledig gratis via WIFI en via internet??? Of beperkt? En ook zo voor op IPHONE?

Wie kan mij helpen op mijn vraagjes?

DANK U
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • July 29, 2012
TV-Overal is nog steeds gratis, enkel het dataverbruik gaat van je vast (met Wifi of FON) of mobiel 3G volume (op GSM-netwerk) af. Voor een tweede TV in huis heb je toch een decoder nodig, tenzij je met een tablet op Wifi werkt, of als je dat scherm niet groot genoeg vindt, met een laptop (of netbook is genoeg) eventueel met een groter scherm aangesloten. Ik zou het anders ook niet weten. Een dure Smart-TV ljkt me ook niet aangewezen als 2e TV, en daarmee kan je dan nog niet direct op het Belgacom-TV-netwerk (misschien via TV-Overal, maar dat weet ik niet zeker).

• Apprentice
  • July 29, 2012
tv overal is idd voorlopig nog volledig gratis.... dit zou je als alternatief kunnen gebruiken ipv een decoder.... maar je hebt wel een beperkt aantal zenders en voorlopig ook geen mogelijkheid je opnames af te spelen. je dataverbruik wordt bij tv overal wel in rekening gebracht, als je onbeperkt volume (maxi of comfort in nieuw pack) hebt is dat echter geen probleem

mvg

Elsa
  • July 29, 2012

Misschien bestaat er zoiets als versterker voor betere WIFI ontvangst?

ja zoals Wifi extenders

of ook nog ethernet via het stopcontact zoals homeplugs "devolo" of ander merk

Zo bestaan er ook devolo's met ingebouwde wifi access point.

groetjes, Elsa

• Apprentice
  • July 29, 2012
Volgens mij is dit voor u de oplossing:

http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/catalogue-topic/t_hbs_tv_devolo_duo.page

Ethernetadapter Duo (PCL)
"Een televisie zonder draad
Gedaan met de vele meters kabel!

Met de ethernetadapter (PLC) hebt u thuis geen onelegante kabels meer en vermijdt u eventuele werken om kabels door uw muren of vloeren te trekken.

Voor een directe en discretere verbinding tussen uw modem en uw decoder steekt u uw adapter(s) gewoon in het elektrische stopcontact. Deze oplossing is niet alleen esthetisch: het is ook zeer praktisch voor het installeren van een tweede televisie, om het even waar bij u thuis zonder dat u meters kabel moet trekken.

Eén adapter per televisietoestel

Om de decoder van uw eerste televisie aan te sluiten op uw modem, koopt u gewoon een ethernetadapter (PLC). Voor een tweede televisie moet u een tweede adapter aankopen.

Ethernetadapters (PLC) gebruiken uitsluitend het elektriciteitsnet en moeten worden aangesloten op daarvoor bestemde elektrische stopcontacten (er kan een stopcontactenblok worden aangesloten op de PLC)."

• Apprentice
  • July 29, 2012

• Apprentice
  • July 29, 2012
tsja, als je met plc gaat werken heb je nog altijd een decoder nodig, en daar heeft hij geen plaats voor....

nu dat alle vlaamse zenders op tv overal zitten kan dat misschien toch wel als alternatief gaan gelden, enzo dan tv kijken op laptop of tablet

mvg

Elsa
  • July 29, 2012
Devolo heeft ook een oplossing met een ingebouwd Wifi Acess Point
en 3 ethernet poorten( dlan 200AV wireless N )

• • Wireless Wifi: internal 2,4 GHz antennas (Wireless Standard IEEE 802.11b,g,n)
  • • Drie Ethernetpoorten (3x RJ45)
  • • HTML Web Interface
  • • software: devolo dLAN Cockpit
  • • Je kan de wireless N adapter ook gewoon meenemen naar een ander lokaal en daar in een stopcontact pluggen

BRON: ricy's blog

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • July 30, 2012
OK, leuke oplossing voor Wifi-versterking, maar je moet wél ofwel een extra-decoder als tussenpunt hebben, ofwel een laptop of netbook om TV-Overal op te draaien vlgs. mij (waaraan je dan bv. een 22' scherm kunt hangen). Die laptop/netbook moeten dan ook niet constant aan dat scherm hangen.