Skip to main content

Audiodescriptie

• January 15, 2012
  • 13 reacties
  • 1183 Bekeken

Beste,

Zoals u misschien al weet, wordt voortaan op één Witse uitgezonden met audiodescriptie. Nu omdat mijn vader heel slechtziend is, is dit ideaal voor hem. Vorige week tijdens de eerste aflevering hebben we geprobeerd om dit te activeren. Op één zeiden ze dat je bij aanvang of tijdens het programma op "Ok" moet drukken en dan de taalopties naar Nederlands (standaard) of audiodescriptie moest veranderen. Nu, het programma begint, ik druk op de knop Ok en er gebeurd niets. Blijven proberen, niets gebeurd. Eens tussen de instellingen gezocht, kwam ik taal tegen, maar daar kon ik niets aan veranderen.

Als iemand mij zou kunnen helpen, zou dit geweldig zijn.

We hebben deze decoder:

http://www.video-naar-dvd.be/data/mediablocks/1__18__ms1.rvf_1.jpg

en deze 2 afstandsbedieningen, ik heb het met alletwee geprobeerd. We gebruiken voor de rest alleen maar de eerste.

http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/belgacomtv/manuals/remotecontrol_old_nl.jpg

http://support.en.belgacom.be/euf/assets/images/belgacomtv/manuals/remotecontrol_new_nl.jpg

mvg, ken.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

13 reacties

• Practitioner
  • January 15, 2012
Beste

Ik heb net vastgesteld dat ik de keuze van taal maar te zien krijg op éénHD.

Mvg Jerom

wwilliamm
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • January 15, 2012
De aflevering met audiodescriptie is ook terug te vinden bij net gemist.

• Apprentice
  • January 15, 2012
beste

ik vraag me dus ook af hoe je dit activeert, de vrt verwijst naar de website van de distributeur, maar ik kan niet meteen iets vinden

alvast bedankt

mvg

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • January 16, 2012
Een V3-decoder met een klok in het display ? nieuw voor mij. Witse zit vlgs. mij in "ooit gemist" en niet in "net gemist". Je kunt die aflevering (nu al) terugzien mits betaling van 2€ of het gebruik van een credit als je TV Favorite of Intense hebt. Het is dan, voor zover ik weet, wél de SD versie.

• Practitioner
  • January 16, 2012

• Auteur
  • Apprentice
  • January 16, 2012
@Jerom

Ahzo, dat wist ik niet. Dan zal ik thuis één HD eens zoeken. Bedankt!

@sinjoor71

Dit is een afbeelding van google afbeeldingen, het was maar een voorbeeld.

Volgende keer op één HD kijken dan 😉 bedankt iedereen voor de hulp.

• Apprentice
  • January 16, 2012
bedankt voor de info Jerom, we zullen het volgende week eens testen

mvg

• Practitioner
  • January 16, 2012
En heeft er soms iemand witse opgenomen dan zou je dit eens met die opname ook kunnen uittesten of dit werkt?

Mvg

sinjoor76
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • January 16, 2012
Ja Ricy, ik heb die in serie staan, maar helaas gisteren al gewist na het kijken. (Wij kijken 85% nà opname of in chase play, want we bepalern liever zelf wanneer wij kijken). Ik zal het volgende week eens proberen.

• Practitioner
  • January 16, 2012
@ ricy

Ik denk dat dit niet werkt met opnames als het niet vooraf ingesteld is.

Gisterenavond 45 min terug gespoeld en kon het bij het herbekijken niet oproepen.

Mvg Jerom

• Practitioner
  • January 16, 2012
Jerom , wat bedoel je met als het niet op voorhand ingesteld is, want als je de opname op voorhand programmeert kan je dit toch niet op voorhand instellen die audiodescriptie of bedoel je iets anders ?

Mvg,

• Apprentice
  • January 16, 2012
volgens mij kan je audiodescreptie enkel oproepen bij het live kijken

elke aflevering wordt wel nog eens met audiobeschrijving uitgezonden op zaterdag om 11 uur

mvg

• Practitioner
  • January 16, 2012
@ ricy

Ik was eerst van gedacht wanneer je de keuze had gemaakt tussen Nederlands en Onbepaald ,dat dit blijvend was .

Maar ik heb nu gezien dat er staat:"Dit moet bij elke uitzending opnieuw ingesteld worden."

Mvg Jerom