Zwarte dag op 22/03/2016


Wil toch ook een woordje plaatsen over de zwarte bladzijde van gisteren. Ieder land weet dat hij vroeg of laat ook prijs zal hebben door die gekken. (In mijn ogen zijn dit geen mensen meer)

Daarom uit respect voor de doden en de gekwetsten is iedereen welkom met woordje van steun of medeleven.


Terrorisme

Terrorisme is een woord,
van dood, vernieling en moord.
Je kunt het niet meer uitspreken,
want je hart zou breken.

Onschuldige mensen, jong en oud,
worden uit het leven gerukt.
Zomaar van hun aardse bestaan geplukt,
door soortgenoten met een steen
in hun borst in plaats van een hart.
Zonder scrupules zorgen ze voor smart.

Het is nog niet gedaan,
het is het begin van de orkaan.
We moeten toegeven, dat wij
met terrorisme moeten leren leven.

Maar hoe, uw geest begrijpt het niet,
wanneer je al die bloederige mensen ziet.


Veel sterkte aan de families gewenst in jullie moeilijke tijden.
Patrick

11 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Schoon gedicht maar dat zal jammer genoeg geen indruk maken op die terroristen integendeel die zullen er ferm mee lachen, wat wil je met zulke onmensen.:@
Inderdaad ze zouden veel minder lachen moesten ze totaal onder geen enkele vorm in de media komen.
Reputatie 7
Badge +6
Mooie bijdrage, Patrick, waarvoor mijn dank.
Deze gebeurtenissen tonen nog maar eens aan hoe relatief sommige problemen zijn waarover mensen klagen.
Hoe vervelend ook de technische problemen met bijvoorbeeld onze TV-applicatie, deze verdwijnen in het niets met het ongelooflijk grote menselijke leed dat ons gisteren werd bezorgd...

Ik wilde dit eventjes kwijt.
Groeten,
Wim
Reputatie 6
Badge +2
Op de TV- en radiozenders zal er om 12 uur één minuut stilte in acht worden genomen.
Zal ik zeker doen Alexander en ben oud dus hier brand er al een kaars voor die mensen.

Dus mensen plaats ook een woordje als steun thx.
Reputatie 3
Badge +1
Een mooi initiatief van jou Patrick!
Wat gisteren gebeurd is, is een zéér laffe daad. En ik vrees dat we in de toekomst er zullen moeten leren mee leven, met deze terreur.
Aan alle getroffenen en familieleden, veel sterkte !

"Je suis Bruxelles"
Reputatie 6
Badge +2
Inderdaad, deze aanslag zal jammer genoeg niet de laatste zijn, er zullen er dus nog volgen, we zullen goed op onze tellen moeten passen.
Die IS moet met wortel en tand uitgeroeid worden, dat zal de enige oplossing zijn.
Reputatie 6
Badge +2
John Lennon "Imagine" een nummer uit 1971.

https://www.youtube.com/watch?v=T2hvkPyiAFE

Ook werd hij op 8 december 1980 door een zekere Mike Chapman (ook een fanatieke gek) doodgeschoten voor zijn huis en dat in het bijzijn van zijn vrouw Yoko Ono.
UTOPIE Alexander droom ook van die wereld dat er nergens grenzen zijn en nergens hongersnood is en dat niemand zijn geloof opdring naar andere toe. Wij zijn dom als mens.

Kijk gewoon naar onze geschiedenis en wij leren er nog niet uit.
Reputatie 6
Badge +2
Mijn vader zaliger heeft eens gezegd dat de mens in zekere zin dom is en hij leidde dat af uit het woord mensDOM.
Er zijn altijd oorlogen geweest en er zullen nog altijd zijn, jammer genoeg.
Reputatie 7
Badge +6
Mooi gezegd, Patrick.

En vanuit Brussel: in ons hart geraakt maar niet verslagen: een opgestoken middelvinger (met die frietjeshand, omdat wij wel beschaafd willen blijven) aan alle terroristen!

IK BEN BRUSSEL !


Mijn diep medeleven voor alle getroffenen en hun dierbaren.

Reageer