Beantwoord

Zwart scherm en Welcome + blijft op decoderscherm staan

  • 13 July 2016
  • 8 reacties
  • 5516 Bekeken

Mijn probleem is het volgende.
Mijn decoder blijft aanstaan met welcome + op zijn display en met een zwart scherm op tv. Decoder kan enkel uitgeschakeld worden met de on/off-knop op de achterzijde (de decoder reageert namelijk niet meer op de afstandsbediening.) Na opnieuw inschakelen komt er een 30tal seconden 'software wordt geladen, gelieve enkele minuten te wachten' op het tv scherm. Na deze 30 seconden verschijnt er opnieuw een zwart scherm en welcome + op de display van de decoder.

Ik heb al alles geprobeerd. Factory reset, rebooten van modem en decoder zoals het hoort. Niets helpt...

Weet iemand hier een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door Elsa 13 July 2016, 19:31

Bekijk origineel

8 reacties

lees ook eens dit hier:
http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_trouble_img_sound/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/een-tv-probleem-oplossen/probleem-met-het-beeld-of-het-geluid-van-proximustv-wat-te-doen.html
en mss ook deze thread eens:
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/welkomscherm-geluid-maar-geen-beeld-33468

Anders de helpdesk eens raadplegen aangezien je al van alles gereset hebt
Vanuit België 0800 22 800 gratis
Vanuit het buitenland +32 475 15 60 00
Openingsuren
Technische vragen:
Elke dag, behalve op feestdagen, van 8 tot 22 uur (tot middernacht voor tv)
Verloren of gestolen gsm:
We blokkeren uw kaart onmiddellijk, 24/7
Alle andere vragen:
Maandag tot en met zaterdag, behalve op feestdagen, van 8 tot 22 uur

of nog
Privé bericht sturen naar Het Proximus Team
Reputatie 6
Badge +3
Over welke decoder gaat het hier juist?

Een v5 of een v4? Heb je een brief gekregen dat je de nieuwe interface ging krijgen?
Elsa: alles geprobeerd, niks helpt
Grand Master: v5, geen enkele brief of mail ontvangen van proximus
Kunnen ze u bij de helpdesk 0800 22 800 dan niet verder helpen.
Je v5 zal al wel de NTE software hebben maar doet er nu niet veel toe want als je alles al gereset en gefactory gerest hebt kan je zelf niks meer ondernemen en zal de oplossing toch van proximus moeten komen.
Ok. Dank u wel voor de moeite.
Reputatie 4
Badge +1
Stomme vraag, maar ja...
Heb je de batterijen van de afstandbediening als eens vervangen ?
Heb je de decoder al proberen "aan" zetten met het drukknopje vooraan ?
( de melding welcome +, is namelijk normaal als de decoder opgestart is, maar niet aangezet via de drukknop of via de afstandsbediening, dat is zo sinds de nieuwste software)
Ik had inderdaad niet gelet op het zinnetje "(de decoder reageert namelijk niet meer op de afstandsbediening.)"
Dus dat zou goed kunnen ;)
als de batterij of er iets niet meer in orde is met zijn afstandsbediening maar dan moet het inderdaad wel lukken met de bediening van de aan/uit knop op de decoder.
NB: het valt mij op dat je altijd "stomme vragen " stelt (grapje) :LOL:
Uiteraard is er niks mis met de afstandsbediening. Want ik kan mijn tv er nog mee aansteken en het ingangskanaal ervan veranderen.
Ik heb gebeld naar de helpdesk en ze vertellen mij net hetzelfde als jullie hier doen, dus ze gingen iemand sturen

Reageer