Zwart beeld Proximus TV

  • 16 March 2015
  • 8 reacties
  • 260 Bekeken

Badge
Hallo


Sinds een maand ofzo iets hebben wij hier regelmatig problemen met ons Proximus TV. Als we hem uit slaapstand halen, duurt het heel lang vooraleer de zender effectief begint te spelen. Het blijft een zwart scherm. Op de decoder staat er wel de naam van de zender. En als je dan wisselt van zender is het net hetzelfde.


Ook tijdens het doorspoelen van opnamens (pvr en npvr) blijft het beeld hangen (blokjes) en dergelijke, je ziet dus niet tot hoe ver je nog moet doorspoelen.


Om de paar dagen doe ik eens een factory reset, dan is het probleem eventjes weg, maar het komt terug.


Kan hier iets aan gedaan worden?


Ik zit met een Bbox2 en een V4 decoder. Kan die eventueel ingeruild worden, of ligt het probleem op de servers bij Proximus?

8 reacties

Is het al een oude decoder?Anders zou ik die gewoon in stanby laten staan.Zoiets verbruikt toch niets en zal je op een jaar niet merken op je energie rekening.Een decoder verslijt meer door telken herop te starten.Dan dat hij gewoon blijft draaien.Ik hen twee decoders staan,1 van proximus en 1 van telenet en hoor daar geen geluid van schijven die draaien wat mensen ook menen te horen.Er zijn er ook die vliegende schotels zien natuurlijk.Ik heb het deze week ook gezien blokvorming bij voetbal.Wat daar juist de oorzaak van is weet ik niet.
Je kan altijd eens proberen via de helpdesk om je decoder te laten vervangen door een V5 , aangezien je regelmatig problemen hebt, proximus is in ieder geval al soepeler geworden om bij problemen met de V4 om deze te vervangen door een V5 en je hebt er niks bij te verliezen.


Technische helpdesk 0800 22 800 7/7 tot 22u
blokvorming komt ook vaak voor als je met draadloze oplossing werkt ipv een netwerkkabel tussen decoder en bbox
Badge
Denk toch dat hij al 5jaar of ouder is. En ik denk dat hij in standy staat, heb nog niet naar die instellingen gekeken.


Ik zal eens bellen




Edit: Er ligt een kabel tussen de decoder en de bbox2
Reputatie 7
Badge +1
De V4 is nog maar vanaf juni 2012 in het aanbod verschenen. Dus kan max. 2.5 jaar oud zijn. Ik heb er toen direct een aangekocht, die in april 2014 vervangen is in garantie.
Dat is dan een v3 dat hij nog heeft?En dan is het ook niet moeilijk dat er zulke problemen mee voorkomen.
Reputatie 6
Badge +2
In dat geval moet hij zo vlug mogelijk dat onding omruilen voor een V5 decoder.
V3 is zeker geen probleem meer om deze om te ruilen voor een v5.


In sommige regio's worden al de klanten verwittigd om hun v3 om te ruilen ja

Reageer