Beantwoord

Zwak signaal internet en telefoon

  • 16 January 2017
  • 4 reacties
  • 460 Bekeken

Ik heb sinds kort een tuttimus pakket. een aantal dagen terug is mijn internet geinstalleerd. hier op de modem blijft het lampje van wifi knipperen, hoort dit?
Ook hebben wij boven geen wifi signaal en als je 5 meter van de modem afloopt halveert je signaal al. op 1 meter afstand van de modem zegt het signaal op mijn telefoon dat ik bereik heb. echter zegt mijn telefoon dst er netwerk problemen zijn, controleer je netwerk.
Daarnaast is mijn telefoon bereik maximaal 2 strepen, maar vaak ook maar 1 streep, het minimale.
icon

Beste antwoord door ThomasP 16 January 2017, 21:33

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hey Rebecca, het knipperen van de wifi LED is normaal. Dit indiceert dat er activiteit is. Vaak is het al voldoende dat er een apparaat verbonden is. Niets om je dus zorgen over te maken!

Ivm je zwak wifi signaal, dit kan een aantal oorzaken hebben maar meestal is dit te wijten aan andere draadloze signalen welke jou wifi verstoren. Dit kan vanalles zijn. Andere wifi netwerken in de buurt, draadloze hifi apparatuur, babyfoons, etc. Kijk even op volgende pagina voor wat info hoe je wifi signaal te verbeteren. Vooral het stukje over kanaal wijzigen kan je wifi signaal soms sterk verbeteren.

Tip! Controleer ook of je het wifi netwerk 5.0 terug vindt in je wifi lijst. Dit is een 'nieuwere' technologie die op korte afstand vaak beter presteert. Helaas is deze niet altijd toegankelijk gezien je toestel compatibel moet zijn. Gezien het een 'nieuwere' technologie is, is dit vaak enkel beschikbaar op nieuwere toestellen of mid/high-end toestellen.
de 5.0 is enkel tot korte afstand bereikbaar. daarna is dat signaal helemaal weg. Dat er stoorfactoren zouden zijn dat kan niet. Tot vorige week had ik 7 jaar lang telenet en ik had overal bereik. Zelfs op zolder, buiten, bij de buren. Nu heb ik op 7 meter afstand nog maar half bereik. Ik heb een versterker moeten aanschaffen van proximus voor de tv boven. Daar 50 euro voor moeten betalen, maar zelfs dat signaal is oranje, als ik die op de zolder ga zetten wat eigenlijk de bedoeling is, dan is het signaal rood. ik zit op 2 meter afstand met mijn smartphone en die geeft al netwerk problemen aan. Dus stoorfactoren is hier niet mogelijk.
Reputatie 6
Badge +4
Hi Rebecca,

Een draadloos signaal gaat over een radiogolffrequentie. Of dit nu op 2.4 of 5GHZ is.

Iedere router heeft zijn standaard frequentie maar ook de mogelijkheid om die frequentie te wijzigen zoals mijn collega al omschreef. Het kan dus zijn dat uw vorige router op een andere frequentie zat waardoor je minder problemen ondervond qua stoorfactoren, dus zou toch aanraden eens een ander kanaal toch te proberen.

Ik heb dit nu op afstand eens gedaan op je router:5ghz kanaal 100 gezet nu, probeer dit eens uit.

5Ghz is sowieso al een korte golf signaal

http://simpeleuitleg.nl/uitleg/computers/het-verschil-tussen-een-24ghz-en-een-5ghz-wifi-netwerk/93


Begrijp je ongenoegen omtrent de problemen draadloos.

Als ik goed begrijp werkt je wifi bridge niet op zolder.

Daar dit nieuwe installatie is kan ik een technieker terugsturen om dit nader te komen bekijken,

gelieve hervoor de data die voor jou past + gsm nummer voor contact door te geven in PB

Mvg sabine
Als het wifi-bridge signaal door enkele muren moet passeren heb je al veel kans dat je problemen hebt, al is de Proximus bridge als prijs/kwaliteit een zeer goed toestel.

Reageer