Zonder waarschuwing opnames verwijderd

  • 13 August 2012
  • 4 reacties
  • 130 Bekeken

Toen ik deze ochtend mijn decoder aanzette beleefde ik de schrik van mijn leven. In plaats van 2% schijfruimte had ik plots 15%. Belgacom heeft zonder waarschuwing zomaar 13% van mijn opnames verwijderd en dat hoewel de schijf dus nog niet helemaal vol was. Dat had ik zo uitgerekend. Ik weet wel dat je de opnames in "nooit verwijderen" kan instellen, maar dat moet telkens handmatig en ik was er tijdens de Olympische Spelen niet vaak. Bij die opnames zaten unieke live sportmomenten die ik dus nooit meer terug krijg. Of is er nog een achterpoortje om die te redden?

4 reacties

probeer toch eens met een factoryreset van de decoder, je kan nooit weten en 't kan geen kwaad.

surf naar : http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec voor meer uitleg.

hieronder een stuk uit gekopieerd:











Factory Reset van BGC-decoder:
⚠ (Knoppen op frontpaneel van decoder gebruiken niet van afstandsbediening !)
Voor een Belgacom V3-decoder
Trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in <"ON/OFF"> + "MENU" + "OK"
tot de boodschap "FACr" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan de de 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "FACr" ziet, kan even duren)
.PS: hebt wat geduld bij de V3 kan dit gemakkelijk 30 tot 45 minuten duren !

Voor een Belgacom V4-decoder
1) trek stekker van decoder uit het stopcontact en wacht 10 seconden vooraleer terug te steken
(of gebruik de aan/uit schakelaar aan de achterkant v/d decoder i.pv. de stekker)
2) Druk de volgende 3 knoppen op de decoder tegelijkertijd in "MENU" + "BACK" + "OK"
tot de boodschap "START DRa" op het scherm van de decoder verschijnt en laat dan 3 knoppen los.
(lang genoeg blijven drukken tot je "START DRa" ziet, kan even duren)

° De ganse Factoryreset duurt ongeveer 20 min vooraleer je terug beeld krijgt en kunt zappen.

° Met Dec. SW-versie: Charles is dit al na 9 min
wel moet je de taal van de menu's terug op NL zetten via:
Menu / Mon Compte +OK / paramétres +OK /réglage du système +OK / Language
=========================================================

♦ Factory Reset Belgacom decoder V3b Filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=oPjlZAgZMWg&feature=player_embedded" target="_blank



Bijkomende Opmerkingen:
♦ Opnames worden niet gewist blijven gewoon op HDD staan.
http://community.belgacom.be/posts/34c314242c" target="_blank Decoder zet zich terug naar originele fabrieksinstelling.
De decoder wist de geïnstalleerde software en
haalt deze opnieuw binnen van 't Bgc netwerk,
de laatste firmware wordt effectief opgehaald.
♦ De zendervolgorde alsook nPVR opnames staan niet in je decoder
maar op de server in de instellingen voor jouw lijn.


groetjes, Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Ik wens je er veel geluk mee. Ik was een paar weken geleden ook ca. 15% van deschijf van een praktisch nieuwe V4 decoder kwijt (van nog 84% over naar 99% of leeg). Ik heb toen ook een aantal factory resets gedaan, maar niks hielp...weg is weg. Ol. Spelen staan bij mij op de server. Wat ik wil behouden kopiëer ik naar DVD.
Heb het intussen ook geprobeerd. Weg is weg, inderdaad 😞 Toch bedankt voor de tip.
Spijtig, maar ja je kon er niks bij verliezen hé

groetjes, Elsa

Reageer